استاندار خوزستان ایام اربعین را فرصت مناسبی برای تعامل هرچه بهتر 2 کشور ایران و عراق در زمینه های مختلف دانست و گفت:اربعین باعث هماهنگی و ارتباط صمیمانه کشورهای ایران و عراق شده و در تقویت پیوندهای هر دو کشور تاثیر مثبت دارد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت استانداری خوزستان: غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در جلسه ستاد اربعین که با حضور مسئولان عراقی در پایانه مرزی چذابه برگزار شد از برخورد مناسب با زائران ایرانی و برقراری نظم و امنیت در طول مسیر کربلا تقدیر کرد و گفت: با تلاش صورت گرفته و برقراری نظم و امنیت ،‌زائران با آرامش و امنیت کامل به سمت کربلای معلی در حرکت اند.

وی افزود: امید است این تردد روان تا پایان بازگشت زائران به کشور ادامه داشته باشد و زائران با صحت و سلامت به شهرهای خود بازگردند.

استاندار خوزستان ادامه داد: خدمت رسانی به زائران اربعین بسیار ارزشمند بوده که امید می رود همواره توفیق این خدمت را داشته باشیم و در جهت ارتقای سطح کیفی این خدمات در سال های آینده گام های بیشتری برداریم.

وی یادآورشد: تمامی نیروهای اجرایی، امنیتی، انتظامی و خدماتی استان خوزستان که مسئولیت خدمت رسانی به زائران را در 2 مرز چذابه و شلمچه برعهده دارند، همواره با رضایتمندی کامل به تعامل خوب طرف های عراقی اشاره می کنند.

استاندارخوزستان ادامه داد: پیش از اربعین به صورت مستمر با حضور در پایانه های مرزی استان در جریان کامل امور قرار گرفته و زحمات مسئولان عراقی را از نزدیک شاهد بودیم.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت های راه و بحث بهداشت و درمان ، بخصوص توسعه پارکینگ از مهمترین اولویت های مرزهای استان خوزستان بود که در این زمینه نسبت به سال گذشته اقدامات اساسی انجام شد.

شریعتی اظهار کرد: نشست های ستاد اربعین در طول سال بی وقفه برگزار شده و می توان این برنامه ریزی را یکی از دلایل اصلی سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت های مرزهای استان دانست.

تاکنون 830 هزار زائر اربعین حسینی از 2 مرز شلمچه و چذابه راهی کربلای معلی شده اند. 

 

46 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =