رییس پارلمان بخش خصوصی: کار سازمان خصوصی سازی فقط شده فروش یک سری کارخانه.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در گفت و گو با خبرآنلاین ضمن انتقاد از روند موجود خصوصی سازی در کشور گفت: خصوصی سازی به معنای عام کلمه باید در دستور کار سازمان خصوصی سازی  قرار گیرد یعنی هدف مان بخش خصوصی سازی باشد و توانمند سازی بخش خصوصی در کشور. طبیعی است عهده دار این امر باید از اختیارات بسیار بیشتری برخوردار باشد و ساختاری متفاوت از آن چه امروز هست، داشته باشد.

محمد نهاوندیان افزود: در خیلی از موارد حتی همین الان در بسیاری از واگذاری ها مشکل نا هماهنگی دستگاه های دولتی را داریم. یعنی سازمان خصوصی سازی یک واحدی را فروخته است اما وزارتخانه مربوطه از تحویل آن  امتناع کرده است.

رییس پارلمان بخش خصوصی تاکید کرد: برای رفع این اخلال ها حمایت هایی در سطح های بالا تر هم باید پشت خصوصی سازی و سازمان مسوول باشد. فرآیند اصلاح ساختار اقتصادی ایران که با ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 مورد نظر بود یک پرژه اقتصادی است .

نهاوندیان افزود: مدیریت این پروژه باید در سطح نظام تعریف می شد. یعنی همه ارکان نظام باید بسیج می شدند و در یک دوره به طور مثال ده ساله این میراث 80 ساله تاریخ اقتصاد کشور را تغییر می دادند. لذا لازمه های خصوصی سازی مهم تر از خود واگذاری است.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 72493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =