شهردار کرج درباره استخدام‌های غیربومی پاسخگو باشد

مهر نوشت: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پاسخگویی شهردار کرج درباره استخدام‌های غیربومی تأکید کرد و گفت: برخی از افراد استخدام‌شده رابطه استخدامی ندارند.

عزیز اکبریان در نشست خبری با خبرنگاران استان البرز که صبح سه‌شنبه برگزار شد، بابیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به البرز مصوباتی را به همراه داشت که پیش‌بینی تحقق مصوبات در بازه زمانی سه‌ساله است، اظهار کرد: برخی از مصوبات در حال عملی شدن است و امیدواریم تا پایان سال جاری تمام مصوبات به مرحله اجرا برسد.
وی بابیان اینکه در این بخش بین ۳۰ الی ۴۰ درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان البرز در حال شروع و عملیاتی شدن است، افزود: با توجه به اینکه چیزی به پایان سه سال باقی نمانده انتظار می‌رود روند اجرایی شدن مصوبات هر چه سریع‌تر اجرایی شود.
رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در راستای حقوق‌های نجومی به ملت و نظام ظلم شده است، ادامه داد: ۲۴ میلیارد تومان حقوق نجومی گرفته شد که ۲۰ میلیارد آن توسط ۳۰ الی ۴۰ نفر اخذشده است.
وی به انتشار لیست ۲۵۰ نفری در این بخش اشاره کرد که صحیح نبوده است، تصریح کرد: اسامی برخی در این لیست وجود دارد که مبالغ کمی نظیر یک‌میلیون تومان پاداش از مدیران خود اخذ کرده و در کنار اسامی نجومی بگیران قرارگرفته‌اند.
اکبریان در بخش دیگری با اشاره به اینکه متأسفانه در پروژه‌های عمرانی شهر برخی از اقدامات قائل به شخص است، گفت: اگر کار توسط متخصصین انجام شود با تغییر مدیران هیچ موانعی در راستای اجرایی شدن پروژه‌ها ایجاد نخواهد شد، به شهردار و شورای شهر گفته‌ایم که پروژه‌های اولویت‌دار شهر باید هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
وی بابیان اینکه پیمانکار قطار شهری کرج مدت‌زمان ده سال است که شهر کرج را معطل کرده است، گفت: درگذشته حامی این شرکت بودم اما اکنون پشیمان هستم.
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سه هزار میلیارد تومان سرمایه برای راه‌اندازی قطار شهری کرج نیاز داریم، این پیمانکار باید حداقل ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در حساب خود داشته باشد اما قضاوت خود در این خصوص را به شش ماه آینده موکول می‌کنیم.
اکبریان بابیان اینکه در خصوص تغییر مدیران هماهنگی خوبی با استاندار داریم اما در انتصابات هیچ دخالتی نخواهیم داشت، اظهار کرد: شهردار جدید اختیار لازم در جابجایی‌ها را دارد، وجود ۱۳ هزار کارکنان در شهرداری ظرفیت بزرگی است که می‌توان از این پتانسیل در خصوص انتصاب مدیران شهری بهره گرفت.
رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: افراد غیربومی منصوب‌شده به‌مراتب ضعیف‌تر از نیروهای بومی و مدیران شهری کرج هستند، مسئولان شهری باید پاسخگوی افکار عمومی باشند چراکه برخی از افراد استخدام‌شده رابطه استخدامی ندارند.
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: بدون شک بهره‌مندی از ظرفیت مدیران بومی در کلان‌شهر کرج و استان البرز در اولویت قرار دارد.
اکبریان به بحران آب در کشور ازجمله تهران و البرز اشاره کرد و گفت: استفاده از پساب طی دو سال گذشته موردتوجه قرارگرفته است و سرمایه‌گذاری خوبی در این خصوص در کرج انجام‌گرفته است.
وی با اشاره به اینکه گرفتن حق آبه از دو سد طالقان و کرج به‌صورت کامل صورت گرفته است، اظهار کرد: میزان دریافت حق آبه البرز از سد کرج به دلیل نبود تصفیه‌خانه به‌طور کامل انجام نمی‌شود اما در آینده‌ای نزدیک نیز این امر محقق می‌شود.
وی بابیان اینکه متأسفانه در خصوص استخدام معلولان نیز اهتمام جدی وجود نداشته و بی‌عدالتی‌هایی دراین‌باره صورت گرفته که باید موردتوجه قرار گیرد، افزود: برخی از این مسائل ناشی از بی‌تدبیری و بی‌فرهنگی جامعه است.
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح جامع شهری کرج با مشکلات و موانع مختلفی مواجه است اما اقدامات خوبی در برخی از نقاط صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در رابطه با قانون‌گریزی مدیران به‌هیچ‌عنوان کوتاه نخواهیم آمد.
اکبریان همچنین در رابطه با افزایش تعداد نمایندگان در مجلس شورا گفت: بنده بر این باور هستم که تعداد نمایندگان فعلی نیز زیاد است و باید به کیفیت در این بخش توجه کرد.
رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بنا بود خودرو پراید از خط تولید خارج شود اما به سبب اینکه مردم قدرت خرید ندارند و ماشین جایگزین پراید پیدا نشده این تولید ادامه پیداکرده است، افزود: امسال تولید پراید ۵۰ درصد کاهش پیداکرده و از اوایل سال آینده ۳۰ درصد دیگر نیز کاهش پیدا می‌کند.
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقاد بنده در رابطه بخش صنعت در خصوص تولید البرز بوده چراکه آن‌گونه که شایسته است در این حوزه وارد عمل نشده‌ایم با این وضعیت پاسخگوی مشکلات استان نخواهیم بود.
اکبریان بابیان اینکه شرکت بزرگ هلدینگ بزرگ بازرگانی و صادراتی در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که در مجلس شورای اسلامی پیگیر هستیم تأسیس هلدینگ های بزرگ صادراتی است.
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۹۸ درصد بودجه کشور صرف حقوق و دستمزد می‌شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =