خبرگزاری صدا و سیما نوشت: با ادامه سیاست های ضد اسلامی و عربی برخی از کشورهای عربی؛ وزیر صهیونیست با گستاخی گفت ما باید ایده تشکیل آن در مناطق عربی، مثل شبه جزیره سینا، را بررسی کنیم.

 یکی از وزرای رژیم صهیونیستی نزدیک به نتانیاهو با اعلام مخالفت خود با طرح تشکیل کشور فلسطین تاکید کرد کشورهای عربی با طرح جایگزین تشکیل کشور فلسطین در دیگر مناطق عربی مثل صحرای سینا موافقت خواهند کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه «رأی الیوم»، گیلا گملیئل وزیر عدالت اجتماعی اسرائیل، در مصاحبه با یک مجله صهیونیست که روز جمعه منتشر شد، دیدگاه سیاسی خود را درباره آرمان فلسطین مطرح کرد. وی با بکاربردن عبارات یهودا و سامره، که در نظریه صهیونیسم، مطرح است، گفت: با ایده تشکیل کشور فلسطین در کرانه باختری مخالف است زیرا این مناطق به اسرائیل تعلق دارد.

وی تاکید کرد فقط با دادن حق تشکیل حکومت خودگردان به مردم فلسطین موافق است، نه بیشتر.

این وزیر صهیونیست، که از اعضای حزب حاکم لیکود به ریاست نخست وزیر این رژیم است، در پاسخ به سئوالی درباره محل جایگزین برای تشکیل کشور فلسطین گفت: اگر از لحاظ سیاسی تشکیل کشور فلسطین ضرورت داشته باشد و چاره ای جز آن نباشد، ما باید ایده تشکیل آن در مناطق عربی، مثل شبه جزیره سینا، را بررسی کنیم(!). وی گفت: مسئله فلسطین فقط مشکل اسرائیل نیست، مشکل عربها نیز هست و آنها هم باید برای حل این مشکل کمک کنند.

وی ضمن پاسخ مثبت به این سئوال که آیا کشورهای عربی یا غربی این راه حل جایگزین [را برای تشکیل کشور فلسطین] خواهند پذیرفت، تصریح کرد: با این راه حل، ارتباط کشور فلسطین با غزه ممکن و فرصت لازم برای احداث بندری بزرگ فراهم، خواهد شد و اگر مصر به کمک مالی نیاز داشته باشد می توان به آن کمک کرد.

وزیر اسرائیلی با تاکید بر موضع اصولی خود در مخالفت با تشکیل کشور فلسطین گفت: اگر این مسئله مانع از برقراری روابط با کشورهای عربی شود می توانیم راه های جایگزین دیگری را، به جز تشکیل کشور فلسطین در کرانه باختری، بررسی کنیم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =