رییس موسسه آموزشی امام خمینی گفت: در بعضی از دولت‌های پیشین جمهوری اسلامی رهبران‌شان از سکولاریسم حمایت می‌کردند و حتی تئوریسین‌های آن‌ها درباره سکولاریسم کتاب نوشته که این امر در دولت‌های اخیرکاهش پیدا کرده است.

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در دیدارجمعی از دانشجویان بسیجی شرکت کننده در طرح ولایت و اردوهای جهادی با اشاره به طرح عفاف و حجاب و با تاکید بر اینکه پلیس پشتوانه اجرای قانون است، گفت: کسی که در مقابل قانون ایستادگی می‌کند باید پلیس با وی مقابله کند مساله چه امنیتی باشد و غیر امنیتی.

اهم سخنان رییس موسسه امام خمینی در قم که ایسنا منتشر کرد را در ادامه بخوانید:

  • دولت قدرت اجرای قانون است. دولت که فقط کارش فرهنگی نیست، کارفرهنگی جای خود اما شان و وظیفه وجودی دولت این است که مقررات را در مقابل متخلفین اجرا کند و یکی از ویژگی‌های دولت قوه قاهره است.
  • حفظ شعائر و ارزش‌های اسلامی از بزرگترین وظایف دولت است. به این مطلب هم در قانون اساسی و هم در سوگند ریاست جمهوری اشاره شده است.
  • این صحیح است که اگر کسی در زیرزمین خانه خود مشروب خورد نباید وارد حریم این شخص شد، اما اگر کسی در خیابان عربده کشی کرد نیز برخی می‌گویند دولت فقط باید نصیحت کند. این‌گونه نیست؛ چراکه باید این شخص را دستگیر و زندانی کرد.
  • کسی که در مقابل قانون می‌ایستد باید با وی برخورد شود. اگر مبارزه تنها معطوف به مبارزه با مسائل امنیتی است، پس چه کسی باید این مسائل را پیگیری کند؛ این‌ها همه مربوط به این می‌شود که ما هنوز متوجه نشده‌ایم که دین چه جایگاهی در اجتماع دارد.
  • تصور این است که دین فقط یک مقوله فرهنگی است و هر کار فرهنگی باید با احترام انجام شود، پس ارزش‌های دینی را تنها باید با نصیحت، احترام و محبت انجام شود. اگر این‌طور باشد پس تعزیرات حکومتی برای کجاست، این مطالب تنها یک مغالطه است دین قضاوت و کیفر نیز دارد.
  • انقلاب اسلامی برای اجرای احکام ا لهی در جامعه بوده است. اگر هدف ما اجرای دینی بود که در کلیسا‌ها و معابد برقرار است، پس برای چه انقلاب کردیم.
  • متاسفانه بسیاری از متدینین، نخبگان و انقلابیون ما باورشان نیست که قلمرو دین کجاست، زیرا تحت تاثیر فرهنگ غربی هستند و اگر ما بخواهیم اصلاحاتی را به وجود بیاوریم، اول باید مشخص کنیم که جایگاه دین کجاست.
  • نباید فراموش کنیم که مسائل فرهنگی دنیا با همدیگر مربوط است. در مسائل علمی، غرب سیطره خاصی بر دانشگاه‌های ما پیدا کرد و در جنبه علمی ما خود را مدیون آن‌ها می‌دانیم.
  • آموزش و پرورش، دانشگاه، بروکراسی و مدیریت ما برگرفته از روش‌های غربی است. طبعا این مساله نیز که دین دیگر جایگاه چندانی در زندگی انسان ندارد، موج‌اش به دل‌های بسیاری به ویژه قشر خاصی سرایت کرده است.
  • این همان سکولاریسم است که دارد به کشور ما نیز سرایت می‌کند. در بعضی از دولت‌های پیشین جمهوری اسلامی رهبران‌شان از سکولاریسم حمایت می‌کردند و حتی تئوریسین‌های آن‌ها درباره سکولاریسم کتاب نوشته که این امر در دولت‌های اخیرکاهش پیدا کرده است.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 72683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =