رئیس مجلس در جلسه علنی امروز با اشاره به زلزله شب گذشته از مسئولان ذی ربط خواست تا هر چه سریعتر امکانات را به آسیب‌دیدگان و مجروحان برسانند.

به گزارش خبرآنلاين، علي لاريجاني رئیس مجلس با اشاره به زلزله شب گذشته، گفت: وزارت کشور و هلال احمر و وزارت بهداشت با سرعت بیشتری امکانات را به مجروحین و اسیب دیدگان برسانند. اهتمام عمومی برای کمک به زلزله زدگان نیاز است‎.

وی ادامه داد: اطلاعاتی که من از اقدامات انجام شده تاکنون دارم این است که برای رساندن امکانات تلاش‎های خوبی انجام شده و لازم است که سرعت بیشتری به کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان داده شود.

لاريجاني ضمن تشكر از رهبري،‌ اظهار كرد: از مقام معظم رهبری نیز تشکر می‌کنم در ساعات اولیه دستور دادند تا نیروهای نظامی به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند و شاهد هستیم که اهتمام عمومی برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله نیاز است. بنابراین از کمیسیون عمران خواستاریم که گروهی را اعزام کنند تا به رسیدگی به آسیب‌دیدگان زلزله بشتابند تا امکانات اولیه سریعتر به مردم برسد. همچنین حجم آسیب‎ها را ارزیابی کنند تا انشاءالله در آینده کمک‎های لازم به این عزیزان انجام شود.

رئيس مجلس همچنین درباره دستور جلسه امروز صحن علنی که درباره بودجه‌ریزی براساس روش عملکرد دولت است اظهار داشت: یکی از روشهایی که مستمرا از دولت می‌خواستیم بودجه عملیاتی بوده است که بنا شد براساس مدل جدید این کار انجام شود و آنچه از ابتدای سال دنبال می‌شد این بود که ما نظام بودجه‌ریزی‌مان براساس عملکرد دولت بودجه داده شده است.

او ضمن تشكر از سخنگوي دولت، گفت: من تشکر می‌کنم که دفعه گذشته که آقای نوبخت به اینجا تشریف آوردند و اعلام کردند که دولت بودجه سال آینده را برهمین اساس تنظیم و طراحی خواهد کرد که انشاءالله با برداشته شدن این گام نظام بودجه‌ریزی کشور تغییر کند.
رئیس مجلس افزود: در بررسی‌هایی که مرکز پژوهش‎های مجلس نیز انجام داده بود نشان داده است که ما قانون بودجه‌ریزی را هم باید متناسب با همین امر ارائه دهیم و برهمین اساس با کمک دیوان محاسبات بحث‌هایی زیادی در این رابطه انجام شد.
لاريجاني در پايان تأكيد كرد: لذا ما در جلسه امروز گفتیم که هم دیوان محاسبات، هم جناب آقای نوبخت توضیحاتی در این باره بدهند تا نمایندگان در جریان باشند که نظام بودجه‌ریزی اقتضائات خاص خود را هم در نگارش بودجه و هم در تخصیص بودجه و هم باید تغییراتی در بودجه داده شود. لذا جلسه امروز جلسه مهمی است که می‌تواند در آینده شرایط کشور را از نظر کارهای عمرانی دچار تغییرات اساسی کند.

29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =