"فیل هوگان" کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستائی اتحادیه اروپا با "مرتضی سرمدی" قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد

به گزارش خبرآنلاین،«فیل هوگان» کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپایی که در راس هیاتی اقتصادی به کشورمان سفرکرده است امروز در محل وزارت امور خارجه با «مرتضی سرمدی» قائم مقام وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه در این دیدار، با اشاره به روابط ایران و اتحادیه پس از برجام، بر لزوم رفع هر چه سریعتر مشکلات بانکی تاکید کرد. وی افزود: ما انتظار داریم که اتحادیه اروپایی علاوه بر حمایت از برجام، همه طرف ها را به پایبندی به توافق و عدم تخریب فضای روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران ترغیب نماید.

هوگان کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا نیز ضمن تاکید بر لزوم برداشتن موانع بانکی، گفت: تاکنون اتحادیه برای ترغیب بانک های اروپایی به روابط با ایران تلاش کرده و به آن ادامه خواهد داد. وی همچنین گفت: اتحادیه در توسعه بیشتر روابط با ایران در همه زمینه ها از جمله در زمینه کشاورزی و تولیدات غذایی جدی است. کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپایی با اشاره به سفر خانم موگرینی به آمریکا برای جلب حمایت شخصیت های مهم عضو کنگره آمریکا برای حمایت از برجام افزود: صرف نظر از اینکه رئیس جمهور آمریکا چه می گوید، اتحادیه برای ترغیب این کشور برای اجرای برجام به تلاش خود ادامه خواهد داد.

52311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =