فرماندار خرم آباد: ایجاد اشتغال از اولویتهای دولت و از تاکیدات باورهای دینی ماست

فرماندار شهرستان خرم آباد در آیین افتتاح طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای گفت: جامعه باید به سمت آموزشهای کیفی هدایت شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، آیین افتتاح طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای با حضور فرماندارشهرستان خرم آباد، معاون برنامه ریزی و عمران فرمانداری، معاون آموزش و پژوهش اداره کل، ریاست مرکز، رؤسای واحدها و جمعی از کارآموزان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک شهرستان خرم آباد برگزار شد.

عزیزاله قائدرحمتی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک شهرستان خرم آباد ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: در راستای تحقق بند دوم سیاستهای کلی اشتغال از سوی مقام معظم رهبری نسبت به آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیاز بازار کار و ارتقای کارآفرینی، یک هفته از سال، هفته بازدید همگانی نامگذاری شده تا مردم با بازدید از مراکز و کارگاههای آموزشی آن با خدمات، برنامه ها و توانمندیهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای آشنا شوند.

قائدرحمتی افزود: در این مرکز مشاوره آموزشی رایگان صورت می گیرد و براساس استعداد افراد آموزشهای لازم به آنان ارائه می شود و به افرادی که با موفقیت دوره های آموزشی را سپری کنند، گواهینامه مهارت اعطاء می گردد که این گواهینامه ها در 60 کشور جهان قابل ترجمه و استفاده می باشند.

وی افزود: علاوه بر آموزش در مراکز ثابت، آموزش در ندامتگاهها، پادگانها، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، مراکز جوار دانشگاهی، روستاها، عشایر و .... نیز توسط این مرکز به مهارت جویان ارائه می شود.

اسدالله عبدالله فرماندار شهرستان خرم آباد نیز در این مراسم بیان داشت: بحث ایجاد اشتغال از اولویتهای دولت و از تاکیدات باورهای دینی ماست که علاوه بر برطرف نمودن نیاز مالی، در بعد روحی و معنوی افراد نیز تاثیرگذار است.

عبداللهی یکی از بزرگترین ویژگیهای انسان را آموزش پذیری آن عنوان کرد و گفت: داشتن فرهنگ کار لازمه ایجاد اشتغال است و اگر میخواهیم برای جامعه مفید باشیم، باید آموزش ببینیم.

فرماندار شهرستان خرم آباد اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای از امکانات نسبی جهت آموزش افراد برخوردار است و کمبودهایی نیز وجود دارد که نیاز است با کمک استانداری و سازمان برنامه و بودجه نیازهای اولیه آن برطرف شود.

عبداللهی زیاد بودن بیکاران در جامعه را بعلت نبود تخصص در افراد دانست و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای امکانات و بستری را فراهم آورده و مردم می توانند از این امکانات دیدن نموده و حداقل آموزشهای اولیه را فرا بگیرند.

وی تصریح کرد: جامعه باید به سمت آموزشهای کیفی هدایت شود و براساس نیازسنجیهای لازم افراد آموزش ببینند و صرفا به دنبال مدرک نباشند.

گفتنی ست: در پایان این مراسم، از کارگاههای آموزشی مرکز بازدید شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =