اتاق بازرگانی تهران در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود، یک سالن چند منظوره را برای دانش‌آموزان دبیرستان سوم شعبان تهران احداث و تجهیز کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اتاق تهران ،با حضور رییس و اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار، مدیر آموزش و پرورش و شهردار منطقه 18 سالن چند منظوره دبیرستان دخترانه سوم شعبان تهران افتتاح شد.

ساخت این سالن چندمنظوره آموزشی از چندی پیش از سوی اتاق تهران و با همکاری جامعه نیکوکاری ابرار آغاز شده بود که در نهایت در حضور مسوولان آموزش و پرورش و در جمع مدیران، اعضای انجمن اولیا و مربیان و دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه سوم شعبان افتتاح شد.

در ابتدای این نشست، علی‌اصغر خامنوی مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار ضمن ابراز تسلیت به بازماندگان زلزله کرمانشاه، به نحوه مشارکت اتاق تهران در احداث سالن چندمنظوره دبیرستان سوم شعبان اشاره کرد و گفت: اوایل سال 1395 از این دبیرستان بازدیدی به عمل آمد و مدیران مدرسه به برخی نارسایی‌ها در آن اشاره کردند. از آنجا که این دبیرستان در حوزه تهران واقع است، پیشنهادی را به آقای خوانساری، رییس اتاق تهران برای رفع بخشی از این نارسایی‌ها و احداث این سالن مطرح کردیم که این پیشنهاد از سوی اتاق تهران مورد پذیرش قرار گرفت.

او با بیان اینکه امکانات موجود در این دبیرستان با همت هیات رییسه اتاق تهران فراهم شد، ادامه داد: قرارداد ساخت این سالن چند منظوره در سال 1395منعقد و در نهایت این سالن که شامل آزمایشگاه، اتاق کامپیوتر، کارگاه و نمازخانه است در اواخر تابستان 1396 تکمیل شد.

خامنوی با اشاره به امکانات محدود وزارت آموزش و پرورش گفت: به گفته مسئولان این وزارتخانه، حدود نیمی از فضاهای آموزشی توسط خیرین مدرسه‌ساز ایجاد می‌شود. حال آنکه با وجود این ساخت‌وسازها توسط نیکوکاران، نیازها به مراتب بیشتر است و آنچه ساخته شده، به دلیل عدم رعایت اصول فنی و ایمنی، ماندگاری چندانی ندارد و پس از 40 تا 50 سال، نیازمند بازسازی است. چنانکه گفته می‌شود تنها 50 مجموعه آموزشی در کل کشور شرایط ماندگاری را دارد.

مدیرعامل خانه نیکوکاری ابرار در ادامه به اهتمام این موسسه خیریه برای توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: جامعه نیکوکاری ابرار تاکنون 1891 دانش‌آموز و دانشجو را تحت پوشش طرح حمایت تحصیلی خود درآورده است.

نقش بی‌بدیل خیرین مدرسه‌ساز در نظام آموزشی

علا میرمحمدصادقی نایب رییس اتاق تهران در مراسم افتتاحیه این سالن، طی سخنانی بر اهمیت مقوله آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی و جایگاه آن در ارتقای فرهنگی کشور و جامعه اشاره کرد و نقش خیرین مدرسه‌ساز در ساختار نظام آموزشی کشور را بی‌بدیل دانست.

وی که از بنیانگذاران مدرسه رفاه و از جمله خیرین مدرسه‌ساز در ایران است، از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کشور به عنوان یار و همراه وزارت آموزش و پرورش کشور در توسعه مکان‌های آموزشی به ویژه در مناطق محروم، یاد کرد.

پیوند بخش خصوصی با نظام آموزشی کشور

همچنین حسین ابراهیمی، رییس منطقه 18 آموزش و پرورش تهران، با تقدیر از اتاق تهران و جامعه نیکوکاری ابرار و نیز کارآفرینان و فعالان اقتصادی نیکوکار که در ساخت و تجهیز سالن کمک آموزشی دبیرستان تلاش کردند، گفت: حمایت خیرین و نیکوکاران کشور از بخش خصوصی، به نظام آموزش و پرورش کشور توان انجام رسالت و برنامه‌های آموزشی را می‌دهد.

وی اظهار امیدواری کرد که پیوند بخش خصوصی با نظام آموزشی کشور بیش از همیشه به توسعه اماکن آموزشی در سطح ملی کمک کند.

 

پویایی اقتصاد در گرو آموزش و پرورش کارآمد است

در ادامه این مراسم، مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان کرمانشاه، به نقش تربیتی مدارس اشاره کرد و گفت: وظیفه اتاق تهران اگرچه، بیشتر معطوف به حمایت از صنعتگران، تولیدکنندگان، بازرگانان و کشاورزان است اما به این نتیجه رسیده‌ایم که رونق در تولید و پویایی اقتصاد کشور در گرو آموزش و پرورش کارآمد و تربیت نیروی انسانی است.

او با بیان اینکه اتاق تهران یکی از ماموریت‌های خود را تربیت نیروی انسانی و آموزش و پرورش قرار داده است، افزود: اتاق تهران توانسته است به 150 دانشجو و دانش‌آموز در سال بورسیه تحصیلی اختصاص دهد که اغلب در مناطق محروم هستند. ضمن اینکه، اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران هر یک ارقام قابل‌توجهی در حوزه آموزش و پرورش هزینه می‌کنند. چنانکه پویشی توسط اعضای هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشور با عنوان ایران من راه‌اندازی شده است که ساخت حدود یک هزار مدرسه در کشور را در دستور کار قرار داده است.

او سپس به بازگشت مدیریت بیمارستان بازرگانان از کمیته امداد به اتاق تهران سخن گفت و اینکه اتاق تهران در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خویش قصد دارد این بیمارستان را برای خدمت‌رسانی به محرومان به بیمارستان مجهزی تبدیل کند.

رییس اتاق تهران در ادامه این نکته اشاره کرد که هر چه در حوزه آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود باز هم کافی به نظر نمی‌رسد. او ابراز امیدواری کرد که احداث این سالن چندمنظوره در دبیرستان سوم شعبان، پایه‌ای برای شکوفایی دانش‌آموزان این دبیرستان شود.

 

پیشنهاد برگزاری کارگاه های انگیزشی کارآفرینی

در ادامه این مراسم، سیده‌فاطمه مقیمی، عضو هیات رییسه اتاق تهران در جمع دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه سوم شعبان به سخنرانی پرداخت و آنان را ترغیب کرد که به کارآفرینی روی بیاورند. او خطاب به دانش آموزان گفت: اتاق تهران وظیفه خود دانسته است که این دبیرستان را به امکاناتی تجهیز کند. در عین حال دانش‌آموزان نیز باید در اندیشه بالندگی خود باشند و در کنار ایفای وظایف خانوادگی به سهیم شدن در رشد اقتصادی کشور نیز بیندیشند.

او توجه دانش‌آموزان را به توسعه کسب‌وکارهای خانگی به عنوان یکی وجوه کارافرینی جلب کرد و گفت: چنانکه مسئولان این مدرسه و مسوولان آموزش و پرورش منطقه موافق باشند، برگزاری کارگاه‌های انگیزشی خلاقیت و کارآفرینی را در دبیرستان‌های این منطقه آغاز می‌کنم. مشروط بر اینکه دانش‌آموزان نیز برگزاری این کارگاه‌ها را مطالبه کنند.

سالن چند منظوره ساخته شده توسط اتاق تهران از امروز آماده بهره‌برداری توسط دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه سوم شعبان تهران است.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =