ایسنا نوشت: پاپ فرانسیس پیش از سفرش به میانمار در ۲۷ الی ۳۰ نوامبر جاری (۶-۹ آذر) با ارسال پیامی به مردم این کشور تمایل شدید خود را برای دیدار با آنها ابراز کرد.

به گزارش سایت روسیا الیوم، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در پیام ویدیویی خود به مردم میانمار گفت: ای دوستان عزیز، من آماده سفر به کشورتان هستم و دوست دارم پیام درود و دوستی خود را به همه شهروندان کشورتان ارسال کنم. من برای دیدار شما بسیار مشتاق هستم.

وی در پیام خود با اعلام اینکه قصد دارد در ۲۷ الی ۳۰ نوامبر جاری به میانمار سفر کند گفت: برای اعلام پیام آشتی، بخشش و صلح می‌آیم.

پاپ فرانسیس گفت: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که مومنان و خیر خواهان نیاز روزافزونی به تفاهم و احترام متقابل دارند.

سفر رهبر کاتولیک‌های جهان همزمان با اظهارات سازمان ملل و جامعه جهانی در مورد شکنجه اقلیت مسلمان روهینجا در میانمار به ویژه از طریق خشونت جنسی انجام می‌شود.

پیشتر، برامیلا باتن، مقام برجسته سازمان ملل بعد از بازدید از برخی اردوگاه‌های روهینجا در بنگلادش اظهار داشت: پس از بازگشت به نیویورک مسئله شکنجه اقلیت مسلمان روهینجا به خصوص مسئله خشونت جنسی را در دادگاه کیفری بین المللی مطرح خواهم کرد.

از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد، نیروهای امنیتی میانمار تجاوزات گسترده‌ای را علیه زنان و دختران به عنوان بخشی از عملیات پاکسازی نژادی علیه مسلمانان روهینجا در استان راخین مرتکب شدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =