۰ نفر
۱۳ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵

با توجه به دیدار و رایزنی هایی که نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی طی یک ماه گذشته با مراجع و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشتند باید تاکید کرد که این دیدارها دو محور اصلی داشته است.

 محور نخست این دیدارها و نشست ها حمایت و پشتیبانی قاطع از مقام معظم رهبری و ولایت فقیه و نیز محور دوم همبستگی و ارتباط بیشتر جوامع روحانی با هم بود. همانطور که مشخص است تشکل های روحانی در قم یعنی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و در تهران یعنی جامعه روحانیت مبارز و نیز شخصیت ها و مراجع عظام و تقلید در استان های مختلف کشور مخاطب این ارتباط هستند.

مردم ما از ابتدا به روحانیت اعتقاد داشته و با توجه به رفتاری که این قشر طی سال ها با جامعه داشت به عنوان معتمدین مردم مطرح هستند. در مقابل مردم نیز همواره بدون افراط و تفریط کلام روحانیت را پذیرفته و سرلوحه امور خود قرار می دهند. به میزان ارتباط جوامع و شخصیت های روحانی با هم تبعات مثبت و مفیدی برای جامعه در پی خواهد داشت که همه می توانند در تمامی سطوح از آن بهره ببرند. چنانچه که این ارتباط ها در بالا رفتن اعتماد اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

در این فضا آنان که به دنبال حذف روحانیت و اسلام منهای روحانیت هستند،از انسجام و ائتلاف تشکل های روحانی اصولگرا ناراحت بوده و با هر گونه حضور، بررسی و رصد مسایل توسط روحانیت مخالف هستند. متاسفانه اخیرا شاهد تلاش برای حذف روحانیت از صحنه به بهانه های مختلف هستیم که ارتباط تشکل های روحانی این نقشه ها را خنثی می کند.

به نظر می رسد که در مقطع کنونی اصلی ترین و فوری ترین دستور کار تشکل های روحانی اصولگرا حمایت از مقام معظم رهبری و تلاش برای حفظ وحدت روحانیت و مردم است. تشکل های روحانی خود به این امر توجه داشته و دارند که ارتباط بین روحانیت و مردم باید هرچه بیشتر تقویت شود؛ چرا که این ارتباط صمیمی منجر به افزایش اعتماد اجتماعی می شود که خود موجب استحکام انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی خواهد شد. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 72948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =