۲۱ نفر
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۳
چه کسانی می خواهند فاجعه شهریور 1401 تکرار شود

آن نوابغی که درست در شبی که قرار بود ایران به اسرائیل پاسخ بدهد بلوای بازگشت گشت ارشاد را به راه انداختند چه کسانی بودند؟ می توان باور کرد که آن ها دلسوز این آب و خاکند و یا این که از چیزی به نام منافع ملی ذره ای درک و فهم دارند؟ آن همه بحران و آشوب دو سال پیش نباید درس عبرتی می شد برایشان؟ اصلا حجاب اصل و اساس دین و دیانت، اما نباید از آن حوادث درس می گرفتند برای دست کم بازبینی در نحوه گفتار و رفتار با خلق خدا؟ یعنی جدی جدی باز باید برگردیم سر خانه اول و بازی از سر؟ تا کی؟

اگر معیار ایمان است که محمد مصطفی(درود خدا بر او باد) فرمود: لا یلدغ المؤمن من جحر مرّتین. مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود. اگر معیار عقل است که هیچ عاقلی مشت بر سندان نمی کوبد و اگر از سر اتفاق و یا هوس یک بار کوبید و پی به بیهوده بودن این فعل عبث برد بر این کار اصرار نمی ورزد. اگر معیار مصلحت است که در هیچ جای جهان هیچ حکومتی با این همه دشمن ریز و درشتی که دارد با مردم کوچه و خیابان به نبرد برنمی خیزد و آن ها را علیه خود نمی شوراند. در همان شبی که بیش از هر وقت دیگری نیاز داشتیم درکنار هم باشیم در بسیاری از کانال های تلگرامی شاهد بودم عده ای تصاویر برخورد گشت ارشادی ها با مردم را گذاشته اند و نوشته اند چرا باید از حاکمانی که با مردم خویش تا این اندازه نامهربانند حمایت کنیم؟ اصلا این چه بساطی است که هیچ کس از آن راضی نیست؟ کم نبودند بچه حزب اللهی هایی که به احیای ون و گشت و بگیر و ببند معترض بودند اما بازهم ظاهرا زور آن هایی که دوست دارند این مملکت مدام در بحران باشد به حزب اللهی و روشنفکر و منتقد و روزنامه نگار و اصلاح طلب و اصولگرا چربید و دوباره روز از نو و روزی از نو.

من تا چندی پیش گمان می کردم این حضرات چیزی هستند از قماش ملانصرالدین و تا آخر عمرشان قرار است به حکمِ حرف مرد یکی است بگویند من چهل سال دارم اما حالا دارم یقین پیدا می کنم ماجرا ورای این حدس و گمان هاست. بعید می دانم ملانصرالدین هم تا این اندازه بر حرفی که موجب خسران دنیا و آخرت خودش و مردمان می شد اصرار ورزیده باشد. این دیگر حتی اسمش لجاجت هم نیست. تعمدی است برای به آشوب کشیدن این سرزمین. در زمانه ای که مردم کلی پرسش بنیادین دارند درباره چای دبش و صدیقی و پناهیان، گیر دادن به حجاب خانم ها آن هم به این شیوه که گاه طالبان هم معترض آن می شود اگر مقدمات یک آشوب بزرگ را فراهم آوردن نیست پس چیست؟ دستگاه های امنیتی که روی کامنت گذاشتن و استوری گذاشتن کاربران فضای مجازی حساسند از خودشان نمی پرسند این جماعت چرا مدام به کاری اصرار می ورزند که آخر و عاقبتش از هم اکنون هویداست؟ اگر صِرف نوشتن چند جمله در تضعیف امنیت ملی آن هم در فضای مجازی جرم محسوب می شود برباد دادن بنیادهای وحدت قومی و دینی آن هم در فضای واقعی جرم محسوب نمی شود؟ تازه آن همه هیاهو بر سر قانونمند کردن و نظم بخشیدن به موضوع آمران امر به معروف و نهی از منکر تهش شده همین فاجعه ای که شاهدش هستیم؟ یعنی آن همه بودجه و وقت و امکانات را هدر داده اند که دوباره وَن بیاورند سر چهارراه ها و با جیغ و داد و عربده و گیس کشی زن و بچه مردم را سوار ماشین کنید و مابقی قضایا؟ حالا اگر زد و این وسط یکی بلایی سرش آمد چه خواهید کرد؟ اتفاق است دیگر. حادثه خبر نمی کند که. واقعا توقع دارید بعد از آن هرچه بگویید دیگران باور کنند؟ یعنی این قدر به جایگاه تزلزل ناپذیرتان بین مردم مطمئنید؟

واقعا نمی دانم چه بگویم. حالم از خودم که هیچ کاری از دستم برنمی آید و این کلمات تکراری که گویی ذره ای در هیچ کس تاثیر نمی گذارد بهم می خورد. فکر می کنم اراده ای وجود دارد تا همین ته مانده رمقی را که در ما باقی است بمیرانند و همین خردک شرری از امید را هم خاموش کنند و آن وقت با خیال راحت هر بلایی که دلشان خواست سر این مردم و این سرزمین بیاورند. نمی دانم چه باید کرد اما به حکمِ:

زان پیش که دست و پا فرو بندد مرگ

آخِر کم از آن که دست و پایی بزنی

دست و پا می زنیم. در حال غرق شدنیم اما دست و پا می زنیم: دستِ غریق یعنی فریاد بی صداییم. جهان پُر است از شگفتی ها و ممکن شدنِ ناممکن ها. شاید این بار هم فریاد بی صدایِ ما به گوش جانِ خضر مبارک پی رسید و ز یمنِ همتش کاری گشود. کسی چه می داند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1896124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 79
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همین مردم IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    چرا چرت می نویسی تو اروپاش هم اینقدر بی در و پیکر بیرون نمیان اصلا موضوع حجاب نیست موضوع اینکه شما روزنامه نگارا دلار کردین علم عثمان گوش به فرمان بی بی سی و سایرین اینقدر خشم تزریق این مردم می کنید که نمی فهمه فرق حمله آمریکا به ایران با گرون شدن دلار یکی نیست همه تون مسولیت بخاطر یاسی که به مردم تحمیل می کنید
    • FR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      تو پاشو برو افغانستان که همه با در و پیکر میان بیرون ....
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      شما چرا چرت می‌‌گی؟
    • یکی از همین مردم . .. IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      چرت و پرت نویسی محصول ترس است که فرمود بزرگترین گناه ترس است . آقای موسوی و همتایان عزیزش مثل همیشه خدا سیبل هدف را اشتباهی نشانه گرفته اند . درست می فرمایید اینقدر بدحجابی و اشاعه بی حرمتی به زنان در اروپا هم وجود ندارد و آسیب این انتشار بی عفافی اول از همه دامن خود زنان محترم کشور را خواهد گرفت و موجب ناامنی و .. خانم های ایرانی خواهد شد . امیدوارم تسلیم حضرات در مقابل فرهنگ غربی و تساهل و تسامح روشنفکرانه موجبات بدعت و ظهور فرهنگی بدتر ار غرب در کشورمان نشود .
    • ایوب IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      100 5
      حیف از گچ کیلویی خداتومن! حتی پ ه ن هم استفاده بهتری دارد!
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      100 7
      جناب موسوی از معدود انسان های شریفی است که هنوز زبانش به امر به معروف میگرده .کاش مدعیان امر به معروف کمی مثل ایشون در رفتار و افکارشون تامل و بررسی کنند
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      45 3
      همین مردم تو برو همین ترکیه بعد نظر بده
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      این وحشی بازی ای که شما داعش صفت ها راه انداختید هم هیجا مرسوم نیست! کجای دنیا به کسی به خاطر لباسش شوکر میزنن بی شرف! شماها ناموس ندارید بی هویت های بی همه چیز؟؟؟
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      98 7
      مهسا امينی لخت بود؟برو تو خیابون ببین خانمها که شال و روسریشون رو انداختن لخت هستند اول تعریفتون رو از کلمه لخت بگین که بدونیم مهسا امینی هم لخت بوده که گرفتنش
    • SE ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      77 9
      دقیقا کجای اروپا رو دیدی؟
    • احسان الله IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      47 4
      اگر ادب داشتی نمیگفتی چرت؟ همینقدر متوجه احوالاتت شدیم شعبون بی مخ جیره خوار
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      27 2
      خیلی از واقعیت پرتی
    • خسروی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      1 0
      شما ترکیه هم نرفتی چه برسه به اروپا.کمتر تصورات ذهنیت رو بنویس.
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    بدجوری بوی گند خیانت داره میاد! آیا الان وقت و در این مقطع حساس کشور وقت این کار بود؟ چه زود دست به کار شد اسراییل!
  • احمد IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    آدم سید اولاد پیغمبر باشه ! و رزومه روز قیامتش قلم فرسایی برعلیه حکم خدا باشه ، چه شود!
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      159 6
      خدا به انسان عقل و شعور داده یعنی اشرف مخلوقات. ربطی به سید و غیر سید نداره. یکم از عقلت استفاده کن
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      107 9
      شما که فرق حجاب و گشت ارشاد رو نمی‌دونی بیخود حرف نزن. نماز هم ستونه دینه و نماز جمعه هم سیاسی-عبادیه ولی کسی رو نمی‍شه با باتوم و خشونت نمازخون و باحجاب کرد. به قول آیت الله جوادی آملی (نقل به مضمون) "شاید با زور بشود کاری کرد که روسری بیاید جلوتر ولی این که عفاف و حجاب نمی‌شود، جای دیگر بروز می‌کند. با النکاح سنتی است که عفاف و حجاب ترویج می شود." ماشاءالله وضع اقتصادی و اجتماعی و سیاسی اینقدر خوبه که جوونها می‌تونند فرت و فرت ازدواج کنند.
    • میرزا حسین IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      100 6
      امثال شماها رزومه دنیاتون اینه که با ندانم کاری و خسارت زدن به زندگی دنیوی مردم، حق الناس گردن تون باشه تا روز قیامت هم ته اسفل السافلین باشین. روح و روان و معیشت مردم را فرسودین با بی کفایتی تون
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      106 7
      احمد!!!! قلم فرسایی علیه حکم خدا؟؟؟؟؟؟ کور شدید و ایستادن در مقابل حکم خدا رو از جانب این همه مدعیان دروغین اسلام نمیبینید؟؟؟؟ فقط حجاب حکم خداست؟کجای قران و سنت برای بی حجابی تعزیر تعیین کرده؟ اینهمه فساد سیستماتیک قضایی و اداری و مالی و فرهنگی از جانب حاکمیت و منسوبین حاکمیت علیه حکم خدا نیست؟اختلاس و دزدی و غصب اموال مملکت ، علیه حکم خدا نیست؟افعال امثال صدیقی و طوسی و پناهیان و چای دبش و ....عملا مقابله با خود خدا نیست؟ شک ندارم ، کسانی که در مقابل این فسادها سکوت می کنند اصلا اعتقادی به خدا و معاد ندارند
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      8 62
      الان عقلت به تو میگه لخت بشی؟
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      13 2
      آدم شعور نداشته باشه که خودش هم یه ذره تفکر و تعقل کنه خیلی بده!
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      62 3
      آقای احمد شما که انقد تابع حکم خدایی ،در قران اگه خونده باشی ربا حکم جنگ با خدا داره بانکها ربا دهنده و گیرنده هستند چرا رگ غیرتت باد نمیکنه؟ همه میدانن خدا فقط بهانه هست،یه بام و دو هوا
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    اینها نفوذی های صهیونیست هستند که می‌خواهند آشوب درست کنند وگرنه هیچ آدم عاقلی این کارها را نمیکنه پلیس تربیت شده برا مقابله با افراد زورگو دزد قاچاقچی نه برای جنگیدن با دخترای ضعیف واقعا خجالت داره مسئولین حواستون به این نفوذی های صهیونیست باشه
  • یعقوب IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    140 8
    درود بر شرفت. ما عادت کردیم که هرکس حرف حق بزند به اسرائیل و آمریکا ربطش دهند. و خطای خودشان را ماستمالی کنند و اگر اوضاع خیلی خیط بود بایک استغفار پاک شوند.
  • چای دبش IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    135 7
    هم زندگی مردم رو خراب کردن هم دین رو.هم بیت المال نابود شده هم آخرت مردم.هم دلار زندگی مردم رو نابود کرده هم این همه آدم سر چهار راه چکار میکنن.ا خ ت ن ا ق رو یکی تعریف کنه.جامعه مد نظر پیامبر وامامان همین بود؟
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    سید بزرگوار حجاب باید درحدمتعارف باشه الان درمملکت مابی حجابی وبی حیایی کولاک میکندچراشماهانمیخواهیدبفهمیدحمایت ازبیحجابهاقابل قبول نیست
    • تلخ و حق !! IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      14 65
      ترویج عفاف و حمایت حقیقی از کریمه بودن زنان که گوهران ارزشمند هر جامعه ای هستند جرات می خواهد و علم و تجربه . قطعا جمهوری اسلامی باید هم جلوی توطئه ای را بگیرد که با جذابیت های جنسی می خواهند کشور را دوباره به هم بریزند و هم تقابل با نافرهنگ مضر برهنگی را مدیریت کند. چالش بسیار سختی است .
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      71 10
      این مزخرفات رو شما داعش صفت ها راه انداختید وگرنه صد سال پیش مردم ایران مسلمان نبودن مگه؟ این اراجیف اون موقع نبوده فقط شما کشف کردید که طبق فبلن آیه باید اینجوری باشه و اونجوری باشه! بعدشم جز این خراب شده کجای دنیا به یکی به خاطر لباسش حبس میدن که شما بی همه چیز ها دنبال همچین چیزی واسه هموطناتون هستید؟ واقعا جز این نیست که شما یک مشت اجنبی اید که اصلا هیچ تعلقی به اسم ایران ندارید!
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      53 13
      اگه دین و ایمانت بخاطر دو تا تار مو بر باد میره یعنی واقعا خاک بر سرت .. اینو دیگه بهش نمیگن مذهب میگن سلفی گری
  • سلطان IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    حاکمان با بی عفتی و هرزه گردی مخالف هستند نه با حقوق مشروع و قانونی مردم . اگر حاکمان ریگی در کفش داشتند ماجراهای چای دبش و باغ ازگل و امثال اینها هیچ وقت علنی نمیشد تا زبان شماتت بدخواهان دراز شود . آقای موسوی از شما بعید است اینقدر کینه توزی به یک جریان خاص کشور !!!
    • ناشناس IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      104 5
      یعنی نفهمیدی این چیزاها را حاکمان برملا نکردن . مردم عادی بودند و الان بعضی هاشون بابت این برملا کردن دارن تاوان میدن ؟ تو تو ایران هستی ؟
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      94 8
      حاکمان تمام سعی خودشون رو کردن که فساد ازگل و دبش و ...فاش نشود و فاش کنندگان رو هم باشدیدترین وجه سرکوب کردن و تمام توان رو برای ماستمالی و لاپوشونی بکار بردن ، پس حتما ریگها در کفش دارند
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      41 3
      اینهایی که نوشتی که از کجات تراوش کرده ؟
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      47 3
      سلطون واسه همینه که هر وقت گندی بالا میآداول فیلمبردار دستگیر میشه؟با ده تا برچسب
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 0
      چون گروه های مختلف تضاد منافع دارند علیه هم افشاگری میکنن. حالا بابت لو رفتن خلافها مدیون مسئولین هم شدیم!
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    123 6
    همیشه اینطور بوده که برای پرت کردن هواس مردم مسئله حجاب رو علم میکنند. ما در هر دولتی که اوج فساد اقتصادی و تورم رو داشتیم، توی همون دولت ها هم شدیدترین برخورد با حجاب وجود داشته
  • K US ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    52 11
    سلام سپاس ازاین بصیرت ومتن بسیارمطلوب /ما باید از بی بصیرتهایی که آگاهانه (دشمنان دوست نما) ویا ناآگاهانی که به اسم اسلام و انقلاب آب به آسیاب دشمن می‌ریزندحواسمان جمع باشد حجاب یک دستور شرعی می‌باشد ولیکن برخوردپلیسی هیچ مستند( وفق آیات قرآن وسنت)درشریعت دین ندارد و برخورد پلیسی نه تنها به نفع انقلاب اسلامی بلکه کاملاً به ضرر انقلاب اسلامی می‌باشد
  • سحر IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    115 8
    من نمیدونم چند میلیارد زن تو جهان حتی تو جهان اسلام حجاب ندارن مشکلی دارن که تو مملکت ما حجاب شده مشکل اصلی مملکت؟الان شرایط با قبل از قتل مهسا امینی چه فرقی کرد؟دوباره یه دختر دیگه باید کشته بشه؟اخه با زور مگه میشه مردمو برد بهشت؟ادم مطمین میشه یه اراده ای پشت این وحشیگری ها هست برای نا اروم نگه داشتن جامعه
  • چ چ IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    47 11
    دقیقا این قضیه بوی توطئه بود که درحین عملیات وقدرت نیروهای مسلح کشورمان درمبارزه با دشمن خارجی،،، دشمنان داخلی اعم از انجمن حجتیه منحله وجعبه پایداری وووووطی 45 سال بنیابت ازعنگلیس خبیث مشغول سورچرانی ازسفره انقلاب هستند ترتیب مجدد ترویج وتهییج دشمنی را به عنوان مبارزه باحجاب وارد عمل شدند، یک اشتباه پلیس درقضیه مهسا امینی این بود همان روزاول فیلمش را پخش نکردند که باعث آنهمه بدنامی وخسارت وو. وبکشور شد البته توطئه بود که ملت را وارد مبارزه بانظام کنند،، الانهم همین قضیه است متاسفانه چرا دستگاههای اطلاعاتی وامنیتی وحفاظتی وحراستی هنوز بوی توطئه نیروهای نفوذی چه درمیان دولت وچه درمیان ملت را تشخیص نمیدهندجای سوالاست؟ چرا بعضی مسئولین قصدشان تحریک ملت برعلیه نظام است؟ مشخصه باظاهراسلامی وباطن کثیف نفوذی مشغول توطیه اند،،، العاقل الاشاره👍
  • مریم IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    103 5
    من یکی از رفتار این حکومت متحیر مانده ام که بقول شما مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود یعنی دلیل این رفتارها یا جهلی بی درمان هست یا عمدی در کار هست که این کشور و مردمش نابود شوند
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      7 61
      خودت میگی مومن.شاید اینها مومن نیستن مثل شماها که مسلمون نیستید و حجاب رو قبول ندارید
  • یک شهروند US ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    9 96
    ببینید چگونه این اشخاص و متاسفانه حتی این تفکر مهمل در بخشی از بدنه دستگاههای مسئول رخنه کرده و با همین آتو ۱۸ ماه بی حجابی رو حداوم بخشید آتوی نباید قانون اعمال شود چون باعث اغتشاش مجدد میشد با همین حربه ادامه کشف حجاب و عادی شدن وضعیت بی حجابی که تاکنون در طول حیات نظام ۴۳ سال سابقه نداشته ، اینجور اشخاص با آتوی بهانه وقایع شهریور ۴۰۱ دست نیروی انتظامی رو برای اعمال قانون حجاب بستن تا حدیکه به جرم مشهود کشف حجاب بجای بازداشت طبق قانون، فقط به تذکر نمایشی بسنده کنند که آنهم بازدارنده نیست، نه جناب اون وقایع دیگر تکرار نمیشود در ماجرای آرمیتا هم تکرار نشد و هرگز دیگر تکرار نجیشود با این آتو نمی تونی برای ادامه ولنگاری و کشف حجاب ۱۸ ماهه تلاش کنی
    • مریم IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      74 4
      بی حجابی در ۴۳ سال گذشته سابقه نداشته ؟ در طول این مدت مردم با بد حجابی مخالفت خودشونو به زبان بی زبانی نشان ندادند ؟ هنوز حاضر نیستید بپذیرید که حجاب شرعی اجباری از اول اشتباه بوده اگر مردم را از اول راحت میگذاشتید بعد از ۴۳ سال کم کم محجبه ها بیشتر میشد ( به شرطی که حکومت همه کارش درست میبود ) ولی دیگه این فرصت از دست رفته ، حجاب شرعی نیاز به اعتقاد قلبی و اعتقادی دارد که خوب و پایدار از آب دربیاد و حکم قرآن هم شامل همه نیست ، چرا شماها اینقدر به تار مو حساس هستید ؟ همونطوری که موی مادر و خواهرت را میبینی موی ناموس مردم را هم نگاه کنید ولنگاری را در مغز و نگاه تون درمان کنید
  • فرهاد IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    88 5
    شما(همین مردم)نیستید.شما نهایتن 1تا2درصد جامعه اید.هشتاد میلیون نفر از وضع موجود ب تنگ امدن.شما اخرین بار ک اروپا رفتی کی بوده.شما احتمالن بالای درخت یا پشت کوه زندگی میکنی ک از ارتباط دلار ونفت وموشک با معیشت مردم بی خبری.45سال با مردم جنگیدید وهمه فرسوده وافسرده شدیم.بس کنید.لطفن بزارید اندکی نفس بکشیم
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      10 50
      اگرسند و مدرکی برای اماری که ارائه دادی داری ارائه بده در عیر این صورت از خودت امار نده بیرون.توهم هم نزن که نود و هشت درصد مردم مثل امثال تو تا قیمت دلار بره بالا اولین کاری که بکنن برن دنبال ولنگاری و بی بند و باری.اگرما یک یا دو درصدیم شماها اصلا وجود ندارید
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 0
      الان خودت سند داری؟!
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 0
      آخه سایبری که میگی سند و مدرک. هر کی هم که نظرسنجی میکنه سریع دستگیرش میکنید
  • ایمان IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    68 5
    من خودم روز بعد حمله وقتی کانال های تلگرامی رو نگاه میکردم می‌دیدم حتی اونایی که مخالفن از این حمله استقبال کردن و یه اتحادی بین همه مردم دیدم تا اینکه این حضرات باز این بازی کثیفو شروع کردن و ملت رو علیه خودشون راه انداختن من واقعا نمی‌فهمم اینا دیگه کی هستن ، به نظر من با وجود همچین افرادی اسرائیل نیازی به حمله نداره. آقای موسوی مطمئن باش نوشته های شما تاثیرش رو میذاره همین که میبینیم یه نفر داره به وضع موجود با دید اصولی و منطقی انتقاد و اعتراض میکنه و سکوت نکرده برای ما کافیه
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    خبر آنلاین مزدور با نوچه هاش دارن علنا خیانت و مزدوری می‌کنند و زمین و زمان رو به هم میریزن تا جلوی این بی بند وباری ها گرفته نشه ،و متاسفانه کسی هم نیست که بزنه تو دهنشون
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      78 4
      مردک اگه اسلام زوریه چرا تو هیچ کشور مسلمون دیگه ای ینجوری نیست نکنه قرآن شما با قرآن اصلی که دست بقیه مسلمونهاست فرق داره
  • حسینی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    6 86
    مطالبی که ایشان مینویسه از لحاظ ادبی بد نیست، اما از لحاظ استدلالی و منطقی .....
    • م.ر. IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      40 3
      جناب یا سرکار حسینی شما برو قرآن را با ترجمه فارسی بخوان هرچند قرآن حتی عربی اش هم روان است و همه می‌فهمند کاری به تفاسیر هم‌نداشته باش فقط خود قرآن ببین درباره حجاب چه گفته بعد بیا تا صحبت کنیم
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    55 4
    بی حجابی در کشور شده پیراهن عثمان برای عده ای ازویژه خواران ودنیا طلبان بظاهر مقدس مآب اگر بی عدالتی ها در قوانین اقتصادی ،فرهنگی،اجتماعی ،مالیاتی،وامی،خدمتی،شغلی،دانشگاهی ....... بر طرف شود خوبخود مشکل حجاب هم حل میشه
    • ناشناس IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 0
      ناز شستت. زدی به هدف. پاینده باشی. بنده دقیقا از همین زاویه که فرمودی ضربه خوردم.
  • علیرضا IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    37 4
    اندکی صبر سحر نزدیک است
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    66 5
    واقعا حالم از خودم بهم میخوره که هیچ کاری نمی تونم در مقابل این قشر نفس پرست چشم چران بکنم که تاوان دل بی صاحابشون رو با ناراحتی و ترس انداختن در دل دخترکان این مرز بوم می خواهند پرداخت کنند بهشت را به بها می دهند نه به بهانه ...... وااای بر ما از داد مظلوم
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      9 53
      ما همین حس رو داریم وقتی می بینیم جماعت شما چشم چران برای مطامع خودشون زمین رو زمان رو به هم می دوزید که از بی حجابی اون دخترکان دفاع کنید
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 0
      همه که مریض نیستند..هفت.هشت درصد مریض داریم طلبکارهم هستند از مثبت ومنفی ها مشخصه..مغلطه چیز کثیفیه
  • م د IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    14 4
    خب ی عده استوری میزاشتن سکانس معروفی که با حجاب گذاشتن من ایا مشکلات حل میشه ؟ خب الان بعد یک سال و نیم از شیوع بی حجابی مشکلات مملکت حل نشد اون سکانسو قورتش بدید لطفا اگه ذره ای دو رو نباشید
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    19 7
    هرکی هر حرفی بزنه مهم نیست. مهم اینه در نهایت هیچ کاری نمیتونید بکنید و این اکثریت هستن که پیروز میشن. حالا ممکنه 1 سال طول بکشه یا 100 سال. تک تک ما و شما میمیریم و کسانی میان که از اکثریت بهتر فکر میکنن و از حداقل درست تر و اونجاست که معاملات به هم میخوره.
  • شهروند لابد درجه دو IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    67 5
    دادستانی گفته علیه کسانی که امنیت روانی جامعه را بر هم می‌زنند اعلام جرم می‌کند. آیا این برخوردها در کوچه و خیابان امنیت روانی جامعه را بر هم نمی‌زند؟ آقایان صدیقی و زاکانی امنیت روانی جامعه را بر هم نزدند؟
  • علی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    47 3
    کاش این موضوعات و قبل از انقلاب یا در زمان رفراندومی ک میگن تا هزار سال دبگه هم باید طبق اون در روی همین پاشنه بچرخه ،مطرح میکردن این انصاف نیست 1 چیزی بگی و وقتی بهت اعتماد شد ریش و قیچی رو دادن دستت کار دیگه بکنی میگن تنها کشوری بودیم ک اصل سیستم و ب رفراندوم گذاشتیم اصلا گیریم تنها رفراندوم جهان اینجا برگزار شده ولی بابت آری که مردم گفتن 1 سری قولها گرفتن ا سری وعده ها شنیدن شما مگه نمیگید اکثریت هستید؟وهر کسی میگه نیستید میگید مستند بیار؟ 1 بار دیگه بعد از نزدیک نیم قرن رفراندوم بذارید بپرسید از مردم ک راضی بودید از عملکرد این نیم قرن ؟اکثریت هم که میگید هستید و حتما مشکلی پیش نمیاد این همه مشکل با متمدنترین راه حل چیه؟؟؟؟ اگر هم بگید این مورد خاص یعنی حجاب حکم شرعی ه چرا این همه مسلمون به این تفسیر شما اعتقادی ندارند؟؟؟ همه مخلوقات خدا بجز شما در اشتباه هستند؟
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    5 55
    در یک کلمه جواب شما ، به نظر من آدم هایی مثل خودتون بیشتر از همه آرامش جامعه را به هم می زنند ،از نظر من هم شاید بی‌حجابی اونقدر مسئله بغرنجی نبود اگر بی حیایی افسار گسیخته در جامعه نبود،که هست با تشویق شما هم بدتر خواهد شد.
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    32 3
    آخه یکم قرآن با ترجمه بخونید ببینید چندتا حکم خدا هست که لای کتاب مونده هیچ توجهی بهش نمیشه ،مثل ربا که حکمش دشمنی با خداس چه ربا دهنده و گیرنده،کل بانکها با ربا میچرخه ولی مراجع فقط تذکر خشک وخالی میدن اونم بعضیشون
  • مصطفی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    7 38
    مطالب جنابعالی کینه توزانه و سرشار از سیاه نمایی و حب و بغض های جهت دار است. بهتر است به همان وادی شعر و عود و دود باز گردید جناب.
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    25 3
    واقعا این جمله درسته حالم از خودم که دست بسته لب بسته دست و پا می زنیم می سوزیم ازین همه اشتباه بهم می خوره اعصاب و روان همه ناراحت هست سفر هم حالمان را خوب نمی کنه
  • ایران عزیز IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    34 4
    متاسفانه درکشور ما در همه امور قانون جنگل حکمفرما شده .قانون حجاب که درعین رعایت نشدن روال قانونیش به شورای نگهبان رفته هنوز تصویب نشده دارد به صورت غیر قانونی وسلیقه ای اجرا میشود .باید قبول کرد هیچ چیز به زور نمیشود.فراموش نکنید شما دارید به نیمی از جمعیت کشور اجحاف وزور وتحمیل میکنید قطعا اکثریت مردم این راقبول ندارند.
  • متفکر IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    6 11
    حرف آخر را استااااااد رائفی پور زد .... دلار چند ؟
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    17 9
    والله من نمی دونم انگار یک سری از روی عمدمی خواهند این مملکت ازبین ببرندمطمئن هستم این مسیر به نفع کشور مردم ایران نیست جنگ جز فقر فلاکت بیشتر چز دیگری ندارد جدال با مردم هم اخر عاقبت خوشی ندارد
  • آلرژی حجاب IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    23 0
    در میان کشورهای مسلمان این جمهوری اسلامی است که تافته جدا بافته است!چرا؟چون تحت هر شرایطی نص صریح قرآن این کتاب آسمانی را به نفع خود وارونه جلوه می دهند و طرفدارانیکه بوی تعفن تفکرشان حال انسان واقعی را به هم میزند(مانند عرازشه ای که اینجا هم نظر داده اند).این جماعت از خود متشکر و به دور از عقل و منطق و با چهره ای خاص همیشه در پی تحمیل و تزریق زورکی افکار پوسیده خود به جامعه ایرانی هستند،افرادی که به بهانه یک تار موی،حتی حاضر به تهدید امنیت و ستاندن جان دختران این سرزمین هستند و فقط زورشان به جامعه بانوان نجیب ایرانی می رسد!کاش ذره ای از این عرض اندام را در برابر اختلاسگران، دزدان و ارازل و اوباش داشتید!وانگهی بقول بعضی از کاربران جهت برخورد شدید با بانوان به بهانه حجاب و بر هم زدن امنیت روانی جامعه در برهه حساس کنونی وجود اینهمه(نفوذی صهیونیست)یا توطئه گر در دستگاه های (مقننه،مجریه،انتظامی و امنیتی کشور)جای سئوال ندارد؟اگر اینگونه است که وای به حالتان که دشمن تا عمق استراتژیک تان نفوذ کرده! چرا دیگر دول اسلامی حتی سوریه،لبنان و فلسطین مانند شما به حجاب آلرژی ندارند؟
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    21 0
    نمی‌دونم چرا یک عده این قدر در برابر فهمیدن مقاومت میکنن. حجاب واجبه ولی اجبار کردن حجاب به دیگران واجب نیست. همون طور که دروغ هم حرامه ولی وظیفه حکومت نیست دروغگو ها رو دستگیر کنه. افهمتم؟
  • حمید IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 18
    خانمهای ایرانی اکثرا حجاب قابل قبولی دارن کم‌حجابها هم دل در گرو نظام و ایران دارن بی حجاب ها را باید توجیه کرد همه‌چیز با گفتگو قابل حل است پلیس هم باید فقط به بی حجاب ها تذکر دهید کم‌حجابها ،،در واقع با حجاب هستند
  • NL ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    19 1
    خود زنی که شاخ و دم ندارد کسانی دوست دارند فنا شوند ماجرای صدیقی و پناهیان را باید از جانب خداوند به فال نیک گرفت و ماهیت این ضد مردم ها و ضد دین را هر چه بهتر شناخت
  • جواد IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    جناب موسوی عزیز باپوزش که تصور نمیکردید گشت ارشاد دوباره برگرددوان برخوردهاادامه یابد تصور شما اشتباه بوده چراکه این نگاه واین برخوردها همیشه بوده فقط بقول معروف ورژن هاش تغییر میکند
  • محمود IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 1
    اکنون ۶۴ساله ام ،درجوانی استاد محترم ودینداری ،بمن گفت ،هر وقت دیدی کسی کاتولیک تر از پاپ شده ،بدان آن آدم مشکل داره.، روزی خواهد رسید که اسنادی در خواهد آمد که نشان خواهد داد خیلی از جماعت تندرو وبظاهر متدین ،ابزار منویات آمریکا واسراییل و......بوده اند.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 1
    با سیاست کاری ندارم ولی بی حجابی و فساد تو کشور داره بیداد میکنه یه فکری برا فرهنگ باید کرد مثل مقابله با فیلم ماهواره ها که هدفمند دارن کشور بطرف فساد میبرن
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    با مشاهده زمان و نوع برخوردی که صورت میگیرد ، و تامین منافع دشمنان ایران و اسلام از این قبیل کارها ، و خوراک برای رسانه های بیگانه ، قطعا عامدانه و هدفمند صورت میگیرد ، شاید توسط جریاناتی که تفکری اشتباه برای ظهور امام زمان دارند ، اگر به فرمایشات علی (ع) در مورد خلخال درآوردن از پای زن یهودی در حکومتش تامل شود راه گشا خواهد بود . من الله التوفیق.
  • سعید IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    1 0
    اتفاقا عامدانه همزمان انتخاب شد تا زیر حجم خبر جنگ احتمالی گم بشه که شد...این هم نیز بگذرد....
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    1 0
    واقعا چرا به زن و دختر مردم ظلم میکنید بخدا تاوانشو بدجوری با درد و بلایی که به جون و خونه و زندگیتون میفته میدین دیر یا زود