واحد مرکزی خبر نوشت:

فدراسیون فوتبال نیجریه روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در پی حذف تیم ملی فوتبال این کشور در مرحله گروهی رقابت های جام جهانی دو هزار و ده آفریقای جنوبی، رئیس و دو تن از مسئولان دیگر این فدراسیون از کار برکنار شدند. در این بیانیه آمده است سانی لولا عبدالله رئیس فدراسیون فوتبال نیجریه به همراه یکی از معاونان وی و یکی از اعضای کمیته اجرایی این فدراسیون از کار برکنار شده اند. این تصمیم در پی نشست فوق العاده کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال نیجریه اتخاذ شد.

با این حال اعضای این کمیته از گودلاک جاناتان رئیس جمهور نیجریه خواستند در تصمیم خود درباره تیم ملی این کشور تجدید نظر کند. جاناتان که به شدت از نتایج تیم ملی این کشور در رقابت های جام جهانی دو هزار و ده آفریقای جنوبی عصبانی بود، چهارشنبه گذشته این تیم را به مدت دو سال از حضور در همه رقابت ها محروم کرد. از سوی دیگر فدراسیون جهانی فوتبال فیفا نیر روز جمعه تا ساعت هجده ( شانزده به وقت گرینویچ ) روز دوشنبه به مقامات نیجریه فرصت داد، در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

در همین حال اولوکایوده توماس سخنگوی وزارت ورزش نیجریه در پاسخ به مهلت چهل و هشت ساعته فیفا به دولت این کشور برای تجدید نظر در تصمیم خود درباره محرومیت دو ساله تیم ملی فوتبال، از فدراسیون بین المللی فوتبال دعوت کرد به تصمیم مقامات نیجریه ای احترام بگذارد. خبرگزاری فرانسه افزود کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال نیجریه از سوی دیگر به خاطر نتایج ضعیف تیم ملی این کشور در رقابت های جام جهانی که در گروه دوم این رقابت ها با کسب تنها یک امتیاز از سه بازی در رده چهارم قرار گرفت صادقانه عذرخواهی کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 73073

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =