مهر نوشت: وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف موسوم به ضد تروریسم، در بیانیه پایانی این نشست در ریاض، بر عزم خود برای تقویت تلاش ها برای مقابله با تروریسم تأکید کردند.

به گزارش «اسپوتنیک»، وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف ضد تروریسم عربستان موسوم به «ائتلاف اسلامی ضد تروریسم» در پایان نشست خود در عربستان بر عزم خود برای تقویت تلاش ها برای مقابله با تروریسم تأکید و اعلام کردند: تروریسم چالشی برای امنیت و ثبات بین المللی است که مرز کشورها را پیموده و خطرناکتر و سرسخت تر از قبل شده است.

در بیانیه پایانی این نشست آمده که کشورهای عضو به تأمین توان نظامی برای مقابله با گروه های تروریستی متعهد هستند و با سازمان ها و نهادهای بین المللی و منطقه ای برای موفقیت این ائتلاف همکاری گسترده صورت خواهد گرفت.

بر اساس این بیانیه کشورهای عضو ائتلاف موسوم به ضد تروریسم اعلام کرده اند که در چند زمینه از جمله تبادل اطلاعات و آموزش نظامی و اطلاعاتی و تقویت زیرساخت های این ائتلاف با نهادهای بین المللی همکاری خواهند کرد.

وزیران مذکور در این نشست بر مقابله فراگیر با تروریسم در زمینه های فکری، رسانه ای و نظامی و نیز ممانعت از گسترش افکار افراطی و تاثیر آن بر جوامع و افراد و همچنین خشکاندن منابع مالی تروریست ها از طریق افزایش هماهنگی و تبادل اطلاعات میان کشورها در این زمینه تاکید کردند.

درباره هماهنگی نظامی ضد تروریست ها، وزیران دفاع بر اهمیت مقابله نظامی با تروریسم در حفظ ثبات و امنیت منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

عبدالله الصالح دبیرکل این ائتلاف که بیانیه پایانی را قرائت و اعلام کرد که کشورهای عضو بر لزوم به کار گیری رسانه ها در جنگ رسانه ای با تروریسم نیز تأکید کرده اند.

وی افزود: وزیران دفاع بر عزم خود برای هماهنگی تلاش ها برای مقابله با تروریسم از طریق اقدام جمعی و مقابله با افراط گری تاکید کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =