محمد مهدي عرب اظهارداشت: ارزش ريالي پروندههاي تخلف بالغ بر 10 ميليارد و 216 ميليون ريال بوده است كه بيشترين پروندهها براي عدم درج قيمت و گرانفروشي بوده است. وي بيان داشت: در اين راستا 2095 پرونده مربوط به تخلف عدم درج قيمت و 1647 مورد گرانفروشي بوده است كه تقريباً بروز اين تخلف در بين صنوف مختلف يكسان بوده و مربوط به صنف خاصي نيست.
عرب با بيان اين كه تمامي پروندههاي تخلف براي رسيدگي و صدور حكم به تعزيرات حكومتي ارسال شده است افزود: از بازرسيهاي صورت گرفته 61 هزار و 799 بازرسي مربوط به سطح شيراز بوده كه در جريان آن براي 2091 متخلف پرونده تخلف بيش از 3 ميليارد و 460 ريالي تشكيل گرديده است.
به گفته اين مسئول، بيشترين تخلف در شيراز مربوط به گرانفروشي با 998 پرونده و عدم درج قيمت با 598 پرونده بوده است.
رئيس بازرسي و نظارت اصناف فارس از كاهش 8/13 درصدي پرونده تخلف در فارس در 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: اين كاهش تشكيل پرونده دلايل مختلفي دارد كه از جمله آن شكايت محور بودن بازرسي ها و به تبع آن تشكيل پروندههاي تخلف است.
عرب بيان داشت: امسال به جاي بازرسي سرزده از واحدهاي صنفي، بخشي از بازرسيها بر محور شكايت افراد از واحدهاي صنفي بوده است.
عرب گفت: علاوه بر اين ركود بازار نيز منجر به تشكيل پرونده هاي تخلف در سطح استان شده اين موضوع از دو جهت قابل بررسي است از يك سو ركود بازار منجر به كاهش فروش واحدهاي صنفي كه به تبع آن كاهش تخلف شده و از سوي ديگر اين ركود باعث افزايش رقابت كسبه براي جذب مشتري شده و واضح است در اين رقابت تخلف صنفي كاهش مي يابد. وي گفت: وجود فروشگاه هاي زنجيره اي در افزايش رقابت كسبه براي حفظ بازار خود موثر بوده است.
رئيس بازرسي و نظارت بر اصناف استان فارس در بخش ديگري از مصاحبه خود به شكايت 5499 نفر از مردم استان از كسبه فارس اشاره كرد و گفت: بخشي از اين شكايات شامل 2035 مورد شكايت تلفني و مابقي حضوري صورت گرفته كه البته 200 مورد از شكايت ها غيرقابل پيگيري بوده و در حوزه فعاليت اصناف نبوده است.
وي بيان داشت: از 5499 شكايت صورت گرفته 2581 فقره مختومه شده به اين معني كه يا صنوف تخلفي مرتكب نشده اند و يا در جلسات برگزار شده منجر به سازش
گرديده است.
عرب با اعلام شماره 32340000 براي دريافت شكايات تلفني مردم از واحدهاي صنفي گفت: با اعلام شكايت افراد، كد رهگيري به فرد شاكي داده ميشود و آنها ميتوانند 24 ساعت بعد با اعلام كد رهگيري خود نتيجه شكايشان را دريافت كنند.
46
نظر شما