ایلنا نوشت: جلال جلالی‌زاده نماینده مجلس ششم، در رابطه با سکوت اصولگرایان نسبت به اتهام‌زنی‌های محمود احمدی‌نژاد و مورد هدف قرار دادن علی لاریجانی گفت: با توجه به اینکه علی لاریجانی احتمالا هوای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ را دارد و نیازمند رای اطلاح‌طلبان است، به همین دلیل به سمت اصلاح‌طلبان گرایش پیدا کرده، همین مساله موجب سکوت اصولگرایان در قبال حمله‌های احمدی‌نژاد به لاریجانی‌ها شده است و این سکوت در واقع به انتخابات دوره آینده گره خورده است.

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان رای و پایگاه لازم را برای رئیس‌جمهور شدن ندارند، اظهار داشت: لاریجانی احساس می‌کند که با حمایت اصولگرایان نمی‌تواند رئیس‌جمهور شود و به همین خاطر، نیازمند رای اصلاح‌طلبان است. اصولگرایان متوجه شده‌اند که جدایی لاریجانی از اصولگرایی و نزدیکی او به اصلاح‌طلبان به ضررشان است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه سکوت اصولگرایان به منظور حذف تدریجی لاریجانی از صحنه سیاست و در اختیار گرفتن صحنه اصولگرایی به دست تندروها است، تصریح کرد: اصولگرایان در میان خود طیف‌های مختلفی دارند و آنها نیز در میان خود رقابت‌هایی دارند. همین رقابت نیز طی سال‌های اخیر نقش ویژه‌ای در شکست آنها داشته است.
جلالی با بیان اینکه لاریجانی در انتخابات مجلس دهم با حمایت اصلاح‌طلبان رای آورد و اصولگرایان از وی حمایتی نکردند و درصدد حذف وی بودند، خاطرنشان کرد: لاریجانی می‌داند پایگاه مردمی اصولگرایان به اندازه اصلاح‌طلبان نیست. او به درستی می‌داند این اصلاح‌طلبان هستند که قدرت بسیج مردم را برای اخذ آرا دارند. از سوی دیگر، اصولگرایان می‌دانند اگر بخواهند به لاریجانی میدان مانور بیشتری بدهند، رئیس مجلس در نهایت راهش را از آنها جدا خواهد کرد و از طرف دیگر، تخریب و تضعیف وی موجب رشد درون گروهی چهره‌های دیگر اصولگرا و مطرح شدن آنها می‌شود.
وی ادامه داد: اصولگرایان در شرایطی کنونی با سکوت خود در حال ارزیابی هستند اما جدایی اصولگرایان از لاریجانی از ضرر آنها است.
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    0 0
    علت سکوت اصولگرایان در قضیه فریدون و جهانگیری چیست ؟؟؟