ایسنا نوشت: شرکت‌کنندگان در نشست ویژه بین‌المللی درباره یمن در لندن بر حمایت‌شان از حق عربستان در دفاع از خود تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، براساس بیانیه مشترکی که پس از نشست بین‌المللی درباره بحران یمن در لندن صادر شده، این کشورهای متحد عربستان سعودی این حق را برای این کشور قائل شدند که به دفاع از خود و امنیتش در برابر حملات انصارالله بپردازد.

در این نشست بین‌المللی، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان، عبدالله بن زاید، همتای اماراتی‌شان، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان، توماس شانون، معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا و نیز اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن حضور داشتند.

در بیانیه مذکور حمله موشکی‌ای که در چهارم نوامبر علیه ریاض رخ داد به شدت محکوم شد.

اعضای این نشست که به نشست پنج جانبه معروف است، بدون اشاره به تجاوزات سعودی‌ها در حق مردم یمن تاکید کردند که عربستان حق دارد از خودش در برابر تهدیداتی که امنیت کشورش را مورد هدف قرار می‌دهد، دفاع کند.

در این بیانیه همچنین آمده است که شلیک موشک بالستیک علیه عربستان تهدیدی برای امنیت منطقه‌ای است و درگیری را طولانی می‌کند.

شرکت‌کنندگان در این نشست مدعی شدند که فراهم کردن سلاح برای نیروهای انصارالله و برای هم‌پیمانان علی عبدالله صالح ، رئیس جمهور پیشین یمن نقض دو قطعنامه ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

طبق این بیانیه، در این نشست تقویت شیوه‌های تفتیش و بازرسی جهت ممانعت از آنچه قاچاق سلاح به یمن خوانده شد، مورد بررسی قرار گرفت.

حاضران در این نشست بر اهمیت تلاش‌ها جهت دستیابی به راه حل سیاسی به عنوان تنها گزینه برای فیصله دادن درگیری‌ها و مقابله با تهدیدهای امنیتی کشورهای همسایه یمن تاکید کردند.

شرکت‌کنندگان نشست بین‌المللی درباره یمن در لندن توافق کردند که حل بحران یمن نشست و رایزنی جهت هماهنگی رویکردها و تعیین گام‌های مناسب برای حل سیاسی را می‌طلبد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =