کاربران خبرآنلاین معتقدند؛ «تا زمانی که نرخ سود بازپرداخت تسهیلات بالا است، برای مردم تفاوتی بین بانک و خودروسازان نیست؛ مردم برای خرید خودرو به بودجه خود نگاه می‌کنند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از 6 آذر نمایشگاه بین‌المللی خودرو آغاز شد و ‌خودروسازان داخلی و خارجی با رونمایی از خودروهای جدید، توجه خیلی از علاقه‌مندان و فعالان این حوزه را به خود جلب کردند.

این در حالی است که مدتی بازار خودرو داخلی راکد بود و‌ خیلی از مردم توان خرید محصولات جدید را ندارند. در این شرایط، این سوال مطرح است که برای این‌که هم رونق در بازار خودرو شکل گیرد و هم مردم توان خرید محصولات جدید داشته باشند، بهتر است بانک‌ها تسهیلات در این‌ راستا اعطا کنند یا خودروسازها شیوه‌های جدید اقساط برای مشتریان فراهم کنند؟

«حمید» یکی از کاربران خبرآنلاین در نظرسنجی خبرآنلاین نوشته است؛ «در تمامی کشورها ماشین با کیفیت و ارزان دست مشتری می‌رسه و بعد ۵سال مشتری می‌ده به اوراقی و صفرش رو می‌خره، ولی اینجا همه دیگه ماشین دارند و به دلیل قیمت بالا و کیفیت پایین ترجیح می‌دن تا ۲۰سال سوار شوند و صادرات هم که نداریم، معلومه صنعت می‌خوابه. مثلا طرف بیاد پراید ۱۳۲ مدل ۹۰ رو بده اوراقی به جاش ۱۳۲ مدل ۹۶ بگیره که همونه، ولی با قیمت زیاد؟ چی به‌دست میاره که ماشین قبلیش نداشته؟»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین عنوان کرده است؛ «برای ماشین‌های داخلی هیچ‌کدام.»

«مصطفي ف» تصریح کرده است؛ «هيچ‌كدام. تا كي قراره سود تضمين شده بانك‌ها براي تسهيلات و خريد خودروهاي بي‌كيفيت با سود بالا براي توليدكننده‌هاشون از جيب مردم هزينه بشه؟ چقدر مردم تسهيلات بگيرن سود بريزن تو جيب بانك‌هاي مفت‌خور، بعد فرغون‌هاي اين خودروسازها رو بخرن، يه سود ديگه بدن به اونا و آخرش بي‌كيفيت‌ترين خودرو گيرشون بياد. هيچ وقت اين راهكارها درست نيست. پول در برابر كيفيت ولاغير.»

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، نوشته است؛ «تو عرضه خودروهای با کیفیت کمبود عرضه داریم. شما دنبال رونق چی هستید؟»

«محمودی» نیز متذکر شده است؛ «خروج از انحصار دولتی تنها راهکار برون رفت از وضع موجود است.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است؛ «فقط بايستي قيمت خودرو آزاد شود و دست واردكنندگان قطع شود و تعرفه ها صفر شود تا مردم با قيمت جهاني خودرو خريداري كنند. در ضمن اين كار باعث پيشرفت و رقابت خودروسازهاي داخلي مي‌شود.»

کاربر دیگری عنوان کرده است؛ «قیمت پژو 208 در انگلیس حدودا 77 میلیون تومان است، اما در ایران با اینکه مونتاژ می‌شود، 120 میلیون تومان. اول از همه دولت باید به این ظلم پایان دهد و قیمت‌ها را واقعی کند. دوم اقساط با سود کم توسط خودروسازان.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشته است؛ «من به شخصه می‌ترسم با این سودهای بالا قسطی خرید خودرو داشته باشم.»

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =