ایرنا نوشت: عبدالله دوم در دیدارهای خود با رئیس نمایندگان آمریکا و روسای کمیسیون های مجلس سنا در واشنگتن ضمن بررسی همکاری های دو کشور، تحولات خاورمیانه در راس آنها عملیات صلح، نسبت به پیامدهای انتقال سفارت آمریکا به قدس هشدار داد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز ، ملک عبدالله دوم شاه اردن در این دیدارها که بامداد امروز پنجشنبه صورت گرفت با تاکید بر اهمیت عملیات صلح به عنوان فرصتی برای موفقیت ،تاکید کرد انتقال سفارت آمریکا به قدس باید در چارچوب فراگیر تشکیل دولت فلسطینی به پایتخت قدس شرقی انجام شود.

وی خاطر نشان کرد انتقال سفارت آمریکا به قدس در این مرحله دارای عواقبی برای فلسطین، کشورهای عربی و اسلامی خواهد بود که تشکیل دو دولت را به خطر انداخته و بهانه ای برای اشاعه افکار تروریستی از طریق ایجاد جو ناامیدی می شود.

شاه اردن با تاکید بر تلاش بیشتر جهت دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه گفت: توافق سه جانبه اردن ، آمریکا و روسیه برای برقراری آتش بس و ایجاد منطقه کم تنش در جنوب سوریه، احتمالا منجر به حل سیاسی بحران می شود.

ملک عبدالله در این دیدارها ضمن بررسی تلاش های منطقه ای و بین المللی در جنگ علیه تروریسم ،نسبت به خطرناک بودن اشاعه پدیده اسلام هراسی در جوامع غربی هشدار داد تا افراط گرایان از آن به عنوان بهانه ای برای تغذیه توطئه های تروریستی خود استفاده نکنند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =