ایسنا نوشت: سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: ثبت احوال از حضور عکاسان در دفاتر پست و پیشخوان و ثبت احوال با شرط اخذ هزینه فعلی عکس برای صدور کارت ملی هوشمند استقبال خواهد کرد.

سیف‌الله ابوترابی گفت: دفاتر پست، کار تصویربرداری را انجام می دهند و این کار متفاوت با عکاسی است، هنگام عکاسی، عکس به افراد تحویل داده می شود ولی در تصویربرداری این گونه نیست.همچنین در حال حاضر کار تصویر برداری در دفاتر پست مانند روال سابق انجام می شود.

لزوم تأیید لحظه‌ای عکس‌های کارت‌های ملی هوشمند

وی همچنین به کیفیت عکس‌های استفاده شده در کارت ملی هوشمند نیز اشاره و تصریح کرد: عکس‌های استفاده شده بر روی کارت‌های شناسایی در کشورهای اروپایی نیز به همین گونه است و معتقدند نباید تغییری در وضعیت شکلی فرد ایجاد شود. در حقیقت هرگونه تغییر شکل ظاهری در کارت هوشمند قابل قبول نیست. همچنین ساختار سیستم نرم افزاری به گونه‌ای است که بایستی عکس گرفته شده همان لحظه تأیید شود و امکان اینکه عکسی از بیرون آورده شود نیست. یعنی عکس گرفته شده همان لحظه وارد سامانه می شود و پس از تأیید عکس، ثبت نام وارد مرحله بعدی می شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال، پست و پیشخوان مانع حضور عکاسان در دفاتر پست و پیشخوان نخواهند شد تا آنان با قیمت مصوب فعلی عکاسی کنند، اظهار کرد: ثبت احوال از حضور عکاسان در دفاتر پست، پیشخوان و ثبت احوال با شرط اخذ هزینه فعلی عکس برای صدور کارت ملی هوشمند استقبال خواهد کرد.

پیش از این رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران عنوان کرده بود؛ به دلیل گلایه‌های مردم از حضور افراد فاقد تخصص کافی در این زمینه و باتوجه به اینکه انجام کار تخصصی از خواسته‌های اصلی و اساسی این اتحادیه است، بر اساس حکم دیوان عدالت اداری عکسبرداری برای کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان دولت و ثبت احوال غیر مجاز شد. این درحالی است که همان روز ثبت احوال نیز اعلام کرد که عکس‌هایی که برای کارت ملی هوشمند استفاده می‌شود در دفاتر پست و پیشخوان گرفته شده و این سازمان در این زمینه ذی‌النفع نیست و برای ثبت احوال اینکه عکس از کجا گرفته شود فرقی نمی‌کند، ولی عکس باید در سیستم نرم‌افزاری این سازمان تایید شود، ضمن اینکه این حکم اتحادیه هم باید در کمیته فنی ثبت احوال بررسی و قابلیت اجرایی آن مشخص شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    2 8
    عکاس بد بخت فکر پول گرفتنه.الان هزینه ای در دفاتر بابت عکس گرفته نمی شه.7500 کارمزد دفاتر پیشخوانه ،که بابت کاری که در دفاتر انجام می شه می گیرن.نکنه انتظار دارید دفاتر پیشخوان رایگان کار کنند.؟بابت عکاسی خیلی ها که هموجا کارشون انجام می شه راضی هستند.یه عدده هم که از قیافه خودشون ناراضی هستند و دوس دارن عکسسون روتوش بشه مشکل دارند که اونو کاری نمیشه کرد.این کار مطابق استاندارد تمام کشور هاست .این جو رو هم عکاس ها راه انداختن.دلشون هم واسه مردم نسوخته.10000 15000 تومان بابت عکس میخوان.