صدا و سیما نوشت: یک عضو تیم نخبگان سایبری سازمان امنیت ملی آمریکا به انتقال غیرقانونی داده‌های فوق محرمانه این سازمان متهم شده است.

یک عضو تیم نخبگان سایبری سازمان امنیت ملی آمریکا به انتقال غیرقانونی داده‌های فوق محرمانه این سازمان متهم شده است که یک تخلف شرم‌آور برای این نهاد مسئول جاسوسی الکترونیک محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد نگهیا هوانگ فو (Nghia Hoang Pho) عضو ۶۷ ساله واحد «عملیات دسترسی دقیق» سازمان امنیت ملی که سابقه ده سال فعالیت در این واحد را دارد و به برخی سامانه‌های محرمانه نفوذ کرده است به جرم خود مبنی بر انتقال و بازیابی اسناد فوق محرمانه این سازمان اعتراف کرد.

به گفته نیویورک تایمز، جاسوس‌های الکترونیکی روسی موفق شدند با نفوذ به رایانه شخصی فو از طریق نرم افزار کاسپرسکی ساخت روسیه در منزل شخصی وی در الیوت سیتی مریلند به داده‌های فوق محرمانه سازمان امنیت ملی آمریکا دست یابند.
به گفته وزارت دادگستری، فو از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۵ و زمانی که دستگیر شد، نسخه‌های چاپی و دیجیتال اسناد و نوشته‌های دارای برچسب فوق محرمانه و حاوی داده‌های حساس مرتبط با امنیت ملی آمریکا را به منزل انتقال داده و روی رایانه شخصی خود ذخیره کرده بود.

فو سومین کارمند سازمان امنیت ملی آمریکا است که در دو سال گذشته به سرقت اطلاعات محرمانه متهم می‌شود.
این حادثه از اصلی‌ترین عواملی است که دولت آمریکا بر اساس آن اوایل امسال هرگونه استفاده از نرم‌افزار ضدویروس «کاسپرسکی» که ساخت شرکت کاسپرسکی روسیه است را در رایانه‌های دولتی این کشور ممنوع کرد و هشدار داد این شرکت مستقر در مسکو مظنون به داشتن ارتباطاتی با نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی روسیه است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =