رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: نهضت جنگل نماد شجاعت، غیرت، مقاومت و استکبار ستیزی مردم رشت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سید امیر حسین علوی با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن یازدهم آذر مصادف با سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: یازدهم آذر مصادف با سالروز شهادت روحانی مبارز و آزادیخواه میرزا کوچک جنگلی است که در مقابل دولتهای استعمارگر جهان و رضا خان مستکبر به مبارزه برخواست.
وی افزود: این روحانی مبارز در دفاع از حق و ظلم ستیزی بر علیه خیانتهای رژیم شاهنشاهی قیام کرد و در همین راه نیز به شهادت رسید.
علوی با اشاره به اینکه دوران استبداد رضاخانی ، دوران ترس و خفقان بود تصریح کرد: در دورانی که تمام کشور از ترس استبداد و اقدامات ظالمانه و دیکتاتور منشانه رضا خان در سکوت و خفقان فرو رفته بود ، روحانی مبارز میرزا کوچک جنگلی ندای حق طلبی ، عدالت و مقابله با استبداد را سر داد و دلیرانه تا آخرین قطره خونش در راستای تحقق این اهداف مقدس تلاش کرد.
وی با بیان اینکه آوازه دلاوریهای میرزا کوچک و یارانش تنها به رشت و گیلان ختم نمی شود گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص میرزا کوچک جنگلی و اهمیت نهضت جنگل می فرمایند: میرزا کوچک شجاع جنگلی، یک نمونه و یک اسطوره است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اذعان به اینکه مردم رشت و گیلان همواره در دفاع از حق و مبارزه با ظالمان در صف نخست قرار دارند بیان کرد: امام خامنه ای در سخنانی در جمع مردم گیلان فرمودند: مردم گیلان همواره پرچمدار مبارزه با استعمار و استبداد بوده اند و میرزا کوچک خان جنگلی نمونه بارز آن است .
علوی با گرامیداشت یاد و خاطره میرزا کوچک و شهدای نهضت جنگل افزود: مردمان دیار میرزا همواره ندای حق طلبی شان بلند است و برای حفظ عزت و استقلال ایران اسلامی همواره آماده به خدمت هستند و این مهم در تمامی ادوار این کشور بالاخص پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وضوح نمایان بوده و اهدای هشت هزار شهید دفاع مقدس تائیدی بر این ادعا می باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در خاتمه گفت: امروزه هم مردمان رشت در راستای حفظ اسلام و انقلاب با تمام توان خود در مقابل ظلم و قلدری مستکبران دنیا تحت فرامین رهبر عظیم الشان انقلاب ایستاده اند و شهدای مدافع حرم مهر تائیدی بر این ادعا می باشند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =