خبرگزاری رویترز گزارش داد که با هفت رای مثبت و دو رای منفی دیوان عالی آمریکا مجوز اجرای کامل قانون منع ورود مهاجران از ۶ کشور مسلمان از جمله ایران را صادر کرد.

به گزارش صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه در حکمی اجازه داد فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور علیه شش کشور اسلامی به طور کامل به اجرا درآید.

­این حکم دیوان عالی آمریکا که بدون توجه به شکایات و اعتراض ها در دادگاه های سطح پایین تر به این فرمان ضد مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا صادر شد می تواند یک پیروزی برای ترامپ باشد.

دیوان عالی آمریکا با دو رای مخالف از 9 رای به درخواست دولت ترامپ برای لغو دو حکم دادگاه های سطح پایین تر که مانع از اجرای بخشی از فرمان مهاجرتی رئیس جمهور شده بودند ، پاسخ مثبت داد.

این حکم دیوان عالی آمریکا بدین معنی است که ممنوعیت ورود اتباع ایران ، لیبی ، سوریه ، یمن ، سومالی و چاد به آمریکا از این پس به طور کامل به اجرا درخواهد آمد.

دادگاه های سطح پایین تر آمریکا پیشتر این فرمان ضد مهاجرتی ترامپ را محدود کرده بودند به طوری که آندسته از اتباع این کشورها که از رابطه خویشاوندی یا دیگر ارتباط ها در آمریکا برخوردار بودند می توانستند به این کشور سفر کنند.


این ممنوعیت رئیس جمهور آمریکا همچنین اتباع کره شمالی و برخی مقامات دولت ونزوئلا را نیز شامل می شود.
دیوان عالی آمریکا که 9 عضو دارد در حکم روز دوشنبه خود اعلام کرد احکام دادگاه های سطح پایین تر که مانع از اجرای بخشی از فرمان مهاجرتی ترامپ شده بود باید تا زمانی که دادگاه های استیناف درحال بررسی این فرمان رئیس جمهور هستند ، به حال تعلیق درآید.
دادگاه های استیناف فدرال در ایالت های واشنگتن و ویرجینیا قرار است این هفته استدلال ها را درمورد قانونی بودن جدیدترین فرمان ضد مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا بشنوند.

واکنش کاخ سفید

هوگان گیدلی (Hogan Gidley) جانشین سخنگوی کاخ سفید با قرائت بیانیه ای در واکنش به این حکم اعلام کرد «برای ما تصمیم امروز دیوان عالی در صدور اجازه برای اجرای دائم دستور رئیس جمهور در محدود کردن مسافرت از کشورهایی که بیشترین خطر تروریسم را دارند جای شگفتی نبود. این دستور قانونی و برای تامین امنیت کشورمان حیاتی بود. ما به دنبال ارائه کامل تر این فرمان در مواردی معطل مانده و همکاری در این خصوص با دادگاه ها هستیم.»

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    1 2
    دیدید دموکرات و غیر دموکرات ندارد . حالا باید برای هیلاری کلینتون نوشت :72
  • محمدرضا A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    3 0
    واقعا قرار گرفتن نام کشورمون بین این شش کشور رو میشه یه افتخار آفرینی به حساب آورد.