مدیر کل آموزش و پرورش گفت: تربیت شهروند مطلوب مهمترین اولویت دستگاه تعلیم و تربیت است و رشته دانشگاهی و شغل آینده در اولویت های بعدی قرار دارند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند به انعقاد تفاهم نامه همکاری با برخی از دستگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت : طرح همیار پلیس با نیروی انتظامی ، طرح دادرس با جمعیت هلال احمر ، طرح همیار طبیعت با محیط زیست ، طرح سفیران سلامت و جشنواره نوجوان سالم با دانشگاه علوم پزشکی ؛ اردوی راهیان نور و طرح آیه های تمدن با بسیج ،و ...... از جمله طرح هایی است که با تعامل با سایر دستگاهها در حال اجراست و اثرات مثبتی هم بر جای گذاشته است.

وی ابراز امیدواری کرد: شهرداری ها در نهادینه کردن فرهنگ عمومی هم دستگاه تعلیم و تربیت را یاری دهند و در حوزه فرهنگ شهرنشینی هم می توان برنامه های مختلفی را اجرایی و عملیاتی کرد.

دریکوند در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش برای توسعه متوازن هدایت تحصیلی چه اقداماتی انجام داده است ؛ افزود : مهارت آموزی و توجه به کاربردی کردن علوم در مدارس از جمله راهبردهایی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) ، ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت قرار داردو نیاز و ضرورت امروز جامعه هم به شمار می رود.

دریکوند اضافه کرد : باید هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته هایی باشد که به تولید ، اشتغال و کارآفرینی منجر می شود و اگر این هدایت به سمت امور خدماتی گرایش کند به تولیدو اقتصاد جامعه کمک نخواهد کرد.

وی در ادامه به ضرورت آگاهی و شناخت بیشتر خانواده ها ، رسانه ها و نهادهای فرهنگی در مورد رشته های تحصیلی و اولویت جامعه اشاره کرد و افزود : آسیب عمده هدایت تحصیلی دانش آموزان گرایش کاذب و غیر واقعی به سمت رشته های خاص مانند تجربی است.

وی در بیان مصداق این سخن گفت : از کل 36هزار نفر داوطلبی که سال گذشته در کنکور سراسری شرکت کردند ، قریب به 24هزار داوطلب در رشته علوم تجربی شرکت کردندو این آسیبی است که می تواند برای جامعه مشکل ساز باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان دلایل مختلفی را در بروز این مسئله دخیل دانست و افزود : بی رونقی اقتصاد جامعه ؛ رکود صنایع و کارخانجات صنعتی و نبود صنعت فعال در جامعه و کمبود تجهیزات و امکانات هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش هم می توانند در این گرایش کاذب تاثیر گذار باشند.

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =