رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد در نامه ای خطاب به رئیس واحد نجف آباد این دانشگاه گفت که باید حرمت عرصه دانشگاه، استاد و دانشجو را نگهداریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از دانشگاه آزاد، در پی انتشار تصاویری از مراسم ۱۶ آذر و روز دانشجو در فضای مجازی و تهیه و دریافت گزارش های موثق به دستور دکتر ولایتی از این موضوع در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، رییس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی طی نامه ای به رئیس این دانشگاه ضمن ابراز تاسف از بخش دوم مراسم که دور از شان دانشجو، استاد و عرصه دانشگاه، در کمال ابتذال به وقوع پیوست که روح شهید احمد کاظمی و شهید حججی از آن بیزار است، بر ضرورت حفظ حرمت شهدا و خانواده های آنان و پاسداشت حریم دانشگاه، اساتید و دانشجو تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین در بخش‌هایی از فیلم این مراسم که در فضای مجازی منتشر شده است، حاضران در حال هلهله و بعضا حرکات موزون هستند.

متن نامه دکتر لایتی به این شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر مهران مجلسی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد
سلام علیکم
شانزدهم آذر ماه سالگرد شهادت ۳ نفر از پیشگامان مبارزه با سلطه آمریکا و انگلیس (قندچی، بزرگ نیا، شریعت رضوی) می باشد و همه ساله از این فرصت برای تجدید عهد با آن جان بر کفان دفاع از استقلال و عزت ایران استفاده می شده است و قبل از انقلاب علیرغم محدودیت ها و سرکوب های پلیسی و امنیتی رژیم پهلوی، دانشجویان به عنوان یک وظیفه ملی و ضد استعماری و در جهت نکوداشت پرچمداران نهضت ملی شدن صنعت نفت، مانع از به فراموشی سپرده شدن نقش آمریکا و انگلیس در شکل دهی کودتای ۲۸ مرداد و انعقاد قرارداد ننگین کنسرسیوم می شدند.

از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران با دو رویکرد اسقاط نظام وابسته پهلوی و قطع ید امریکا و صهیونیست از کشور عزیزمان، طبیعی بود که گرامیداشت این روز بزرگ، پرشورتر، پر محتواتر و با جهتگیری روشن تر ضد استکباری در ابعاد گسترده تر برگزار گردد. و در همین جهت است که هر ساله در این روز ریاست محترم جمهوری و دیگر مسئولین نقش آفرین کشورمان در دانشگاه های مختلف شرکت می نمایند.

هدف از اهمیت دادن به این روز بزرگ این است که "ره گم نشود".

ما مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی می بایست طوری عمل نماییم که دانشجویان و اساتید محترم دانشگاه و احاد ملت شریف و هوشمند ایران به این باور برسند که رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت گیری های سیاسی و حرکت های آرمانی و اجتماعی نصب العین ما می باشد. شما و دیگر مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی لابد دریافته اید که "کشتیبان را سیاست دیگر آمده است".

اطلاعات موثق واصله حکایت از این دارد که مراسم بزرگداشت روز ۱۶ آذر سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد شامل دو بخش بوده است:
بخش اول با حضور خانواده معزز شهید محسن حججی و مبتنی بر ارزشهای متعالی جمهوری اسلامی و در شان بزرگداشت شهدای نهضت ملی شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم و به طور کلی در شان دانشجویان عزیز جمهوری اسلامی ایران بوده است.

لیکن متاسفانه بخش دوم مراسم دور از شان دانشجو، استاد و عرصه دانشگاه، در کمال ابتذال بود که روح شهید احمد کاظمی و شهید حججی از آن بیزار است.

از درگاه خداوند متعال خواستاریم که ما را قدردان خون شهدای اسلام و ایران قرار دهد و به ما توفیق عنایت فرماید که حرمت عرصه مقدس دانشگاه، استاد و دانشجو را نگهداریم. »

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    10 44
    با سلام. جناب اقای دکتر ولایتی اینکه شما نسبت به این مسائل حساسیت داشته باشید قابل تحسین اما انتظار این است که این حساسیت نسبت به سرنوشت نیروی انسانی دانشگاه ازاد به خصوص اعضای هیات علمی هم وجود داشته باشد.متاسفانه اعضای هیات علمی مشمول دانشگاه ازاد اسلامی در وضعیت بدی به سر میبرند. به دلیل اینکه ستاد کل نیروهای مسلح سهمیه طرح سربازی به دانشگاه ازاد اختصاص نداده است بیش از 100 نفر اساتید که متاهل نیز هستند باید به خدمت سربازی بروند که زندگی اشان از هم خواهد پاشید. امید این بود که با امدن شما هماهنگی بیشتری بین دانشگاه ازاد و ارگان های دیگر به وجود بیاید. ما اعضای هیات علمی مشمول نمیدانیم باید صدای خود را از چه طریق به شما برسانیم تا حقمان ضایع نشود.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    44 5
    دانشگاه آزاد ديگه آزادي و جنب و جوش ندارد،
  • بی نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    62 5
    من خودم دانشجوی نجف ابادم ...... والا دانشجوا حق دارن این شادیارو داشته باشن
  • بی نام IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    42 5
    خدا بیامرزه ایت الله رفسنجانی رو...
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    40 3
    جناب اقای دکتر ولایتی ای کاش صراحت اعتراض تان به تبعیض و فقر در سیاست و اجتماع هم وجود داشت... باور کنید عدم اعتراض به منکرات بزرگ،گستراننده نازیبایی های کوچک است