تسنیم نوشت: فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: امروز در لبه تکنولوژی در حوزه موشکی، پهپاد، رادارو جنگ الکترونیک قرارداریم.

جمعی از نخبگان و برگزیدگان کنکور سراسری سال 96 با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه با سردار امیرعلی حاجی زاده دیدار و در فضایی صمیمی به طرح سوالات و بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

سردار حاجی زاده در این دیدار با بیان اینکه امروز در لبه تکنولوژی در حوزه موشکی، پهپاد، رادارو جنگ الکترونیک قرارداریم، گفت: این توانمندی ارزشمند با ایمان، اخلاص و پشتکارجوانان غیور ایران اسلامی به دست آمده و شما نیز در هر مسیری که وارد می شوید به طور قطع با سختیهایی مواجه خواهید شد که باید برای دستیابی به اهدافتان در این راه،مقاومت و ایستادگی کنید.

اهم اظهارات حاجی زاده به شرح زیر است:

* امروز ما در حوزه موشکی و پهپادی از ایده تا محصول خود کفا هستیم، درحوزه پدافندی نیز در نقطه مطلوبی قرار داریم و این خودکفایی در کنار نیروی انسانی مومن، متعهد، توانمند و انقلابی موجب هراس دشمنان شده است.

* حدود سه سال است که " قرار گاه نوآوری" مزین به نام شهید طهرانی‌مقدم ایجاد کرده‌ایم و در تعامل با دانشگاه‌ها و مجامع علمی کشور بسیاری از پروژه‌ها به انجام می‌رسد؛ این قرارگاه در طی این مدت با نگاه جهادی رشد و توسعه یافته و با ایجاد یک شبکه پویا با جامعه دانشگاهی در اقصی نقاط کشور ارتباط دارد.

* امروز ما موشک و پهپاد را با تکنولوژی بسیار پیچیده در داخل کشور تولید می‌کنیم، اما برخی از ساده ترین وسایل را وارد می‌کنیم؛ برای ایجاد اشتغال باید کار و تولید صورت گیرد و زمانی که نگاه به درون در اولویت قرار نگرفته باشد نمی‌توان کار جدی انجام داد .

*بزرگترین دغدغه ام نه آمریکا و صهیونیست و تحریم‌ها بلکه "معیشت مردم" است. امروز ما در حوزه‌های امنیتی و دفاعی نگرانی نداریم،اما در عرصه اقتصاد با مشکلاتی مواجهیم که یگانه راه علاج آن گوش سپردن به فرامین و تدابیر رهبر فرزانه انقلاب و بکار گیری الگوی اقتصاد مقاومتی می باشد.

*اگر می‌خواستیم برای دستیابی به دانش موشکی به بیگانگان چشم داشته باشیم امروزاز این توان بازدارنده برخوردار نبودیم.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737007

برچسب‌ها