۰ نفر
۱۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۹

قانون منع استفاده از آیفون توسط دولتی ها و حکومتی های انگلیس اجرا شد.

در این قانون که دو هفته پیش تصویب شده و به ادارات ابلاغ شده وزرا و مقامات ارشد حکومتی در انگلستان حق ندارند از آیفون استفاده نمایند.

بر این اساس بدلیل وجود حفره های امنیتی و احتمال درز اطلاعات حساس که ظاهرا توسط آیفون رمز نویسی نمی شود، مقامات نمی توانند از آیفون اپل استفاده نمایند. به گفته سیمون برنز وزیر بهداشت دولت جدید تلفن هوشمند توسط موسسه GESC تایید نشده است. همچنین موسسه وابسته به اینتلیجنس سرویس بریتانیا بنام GCHQ که به وزارتخانه ها روی امنیت ارتباطات و تبادل الکترونیکی دیتا مشاوره می دهد نیز آنرا تایید نکرده است و بنابر این مقاماتی که از آیفون استفاده نمایند بشدت با آنها برخورد خواهد شد. بر این اساس آیفون جدید نیز مشکل انکریپشن یا رمز نویسی دیتا دارد و نمی توان بدان اعتماد کرد.

همچنین در این قانون استفاده از بلک بری دیگر تلفن هوشمند کارآمد در انگلیس مورد تایید قرار گرفته و به آنها پیشنهاد شده تا از ان استفاده نمایند. از سال 2008 بدین سو استفاده از موبایل برای مقامات انگلیسی بدون داشتن برنامه رمز نویسی و یا کد گذار منع شده است. این اقدام پس از ان صورت گرفت که از روی تلفن هوشمند یکی از مقامات برجسته دولتی در آن سال، آمار 25 میلیون کاربری که از خدمات رفاهی برای کودکانشان استفاده می کردند، به سرقت رفت و رسوایی بزرگی پیش آمد.

بهر حال مقامات باید تابع قانون دفتر نخست وزیری و قوانینی باشند که مورد تصویب پارلمان قرار می گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 73797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =