ایلنا نوشت: یک عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی می‌گوید: تشنج روز یکشنبه صحن علنی مجلس و درگیری‌های لفظی از این دست، نمی‌تواند مانع انجام «گفت‌وگوی ملی» در کشور شود. او معتقد است الگوی همکاری اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلین در «خانه احزاب» می‌تواند راهگشا باشد.

محسن کوهکن گفت: این‌که نماینده‌ای بگوید «ما عصاره فضائل شورای نگهبان هستیم» که البته نباید این حرف را مطرح کند و به هر حال نماینده دیگری هم اعتراض کند، شیرینی‌های کار مجلس است. درمجموع این مسائل نباید مانع از انجام گفت‌وگو شود. چرا که زمانی هم که دور یک میز نشسته و گفت‌وگو کنیم، قرار نیست درباره این‌که فلان حرفی که مطرح شده، درست بوده یا غلط بحث کنیم. به بیان دیگر می‌توان به سراغ مباحث اساسی برویم و نیاز نیست درباره این جزئیات صحبت کنیم.

اهم اظهارات کوهکن به شرح زیر است:

*ما در خانه احزاب تجربه بسیار خوبی برای این گفت‌وگو داشتیم که حتی در نوع و شکل مدیریت خانه احزاب هم به تفاهم رسیدیم. هم‌اکنون خانه احزاب در کمال آرامش فعالیت می‌کند و اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلین در کنار هم هستند و هیچ تشنجی هم به جامعه پمپاژ نمی‌کنند.

*{در فضایی که بعضاً یک جمله انتقادی، این‌چنین منجر به تنش و اختلاف می‌شود، آیا می‌توان به تفاهم و گفت‌وگو امیدوار بود؟}:این فضا نمی‌تواند مانع از آن گفت‌وگو باشد. شخصاً این مسئله را آن‌قدر پررنگ نمی‌بینم که بخواهد مانع از انجام آن گفت‌وگوی ملی مدنظر باشد. این‌که آقای صادقی حرفی بزند و آقای نقوی‌حسینی هم جواب بدهد، مسئله خاصی نیست.

*بحث انتقاد از شورای نگهبان نیست. انتقاد اشکالی ندارد اما این‌که بگویید «نمایندگان عصاره فضائل شورای نگهبان هستند»، به چه معناست. شما تعریف کنید معنای این جمله چیست!

*این‌که نمایندگان عصاره فضائل شورای نگهبان هستند، چه ربطی به نظارت استصوابی دارد؟ بنده به عنوان فرد حقوقی اگر قصد داشتم، چنین مسئله‌ای را مطرح کنم، طور دیگری می‌گفتم. همین آقای صادقی زمانی آمد مسائلی را درباره رییس قوه قضاییه مطرح کرد. بنده گفتم وقتی شما قرار است درباره این حساب‌ها اظهارنظر کنید، باید مشخصاً بگویید که باید این پول‌ها به حساب خزانه می‌رفت و مورد حسابرسی قرار می‌گرفت. اکنون هم همین مسئله است و نحوه بیان مطلب مهم است.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =