ایسنا نوشت: استفان دی‌میستورا اعلام کرد، دولت سوریه برای مذاکره با مخالفان راضی نشده است و شورای امنیت باید در روند قانون اساسی و انتخابات سوریه به من کمک کند.

به گزارش سایت سیریا نیوز، استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در جلسه شورای امنیت در خصوص این کشور اظهار داشت: مخالفان نمی‌توانند درخواست تغییر نظام را در سوریه بدهند این مساله‌ای است که باید بر سر آن مذاکره شود، البته دولت سوریه نیز برای صحبت با مخالفان قانع نشده است.

وی اظهار داشت: از ایران، روسیه و ترکیه می‌خواهم به عنوان کشورهای تضمین کننده در مساله بازداشت شدگان و زندانیان در سوریه در جریان نشست این هفته آستانه ۸ تلاش کنند.

دی میستورا اظهار داشت: شورای امنیت خواهان انتخابات شفاف و صریح در سوریه است که باید حاکمیت این کشور حفظ شود.

فرستاده سازمان ملل دوره هشتم مذاکرات ژنو را فرصت بزرگی هدر رفته خواند.

او اخیرا گفته بود، در صورتی که به طرح‌های جدیدی دست یابیم که نظام سوریه را به مشارکت در مذاکرات تشویق کند دور آتی مذاکرات در ماه آینده میلادی خواهد بود.

دور هشتم مذاکرات ژنو در ۲۸ دسامبر پایان یافت.

استفان دی میستورا همچنین از شورای امنیت خواست ایده‌ها و طرح‌های خود را برای تدوین قانون اساسی و برگزاری انتخابات در سوریه با هدف احیای حل سیاسی برای درگیری‌ها که به بن بست رسیده است، ارائه کنند.

او به 1۵ عضو شورای امنیت گفت: به نظرم وقت آن رسیده که سازمان ملل مشکلات قانون اساسی و انتخابات را مشخص کند چراکه فرصت طلایی در مذاکرات اخیر از دست رفت.

وی افزود: از مدت‌ها پیش درباره قانون اساسی و انتخابات سوریه صحبت می‌کنیم و متاسفانه نتوانستیم عملاً دو طرف را وارد مذاکرات کنیم اجازه دهید از شما کمک بگیرم.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادات درباره قانون اساسی و انتخابات سوریه اقدامی تشویق کننده برای رایزنی‌های فوری‌تر است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =