وزیر نفت گفت: ابهاماتی درباره سخنان رئیس جمهور در زمینه نحوه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل مطرح شد، در واقع نظر رئیس جمهور این است که مجموع قیمت این دو فرآورده از نصف قیمت جهانی آنها بعد از افزایش بیشتر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بیژن نامدار زنگنه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: اگر قیمت بنزین یک هزار تومان و گازوئیل 300 تومان محاسبه کنیم، قیمت جهانی این دو فرآورده اکنون بالای 4 هزار تومان است و منظور این بود که قیمت مجموع بنزین و گازوئیل در هر شرایطی و با هر افزایشی بیشتر از 2 هزار تومان نخواهد شد.

وی افزود: درباره پیشنهاد وزارت نفت برای قیمت بنزین و گازوئیل در لایحه بودجه سال 97 هم ما پیشنهاد قیمت نمی دهیم و دولت هر زمانی که تصمیم به اضافه کردن قیمت گرفت اعلام می شود و هنوز این موضوع در مرحله ای نیست که بتوان قیمتی را برای اطلاع مردم اعلام کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: درخصوص مطرح شدن قیمت های هزار و 500 و 400 تومان برای بنزین و گازوئیل در خبرگزاری ها نیز این قیمت ها را من هم شنیده ام اما تا زمانی که دولت اعلام نکرده همه چیز را باید شایعه دانست.

زنگنه متذکر شد: درباره میزان افزایش قیمت بنزین و گازوئیل بی اطلاعم و آقای رئیس جمهور سقف افزایش را اعلام کرده است، البته ما گزینه های مختلفی را مطرح کردیم و هر نوعی که تصمیم گیری شود آماده اجرا هستیم.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهريار ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
    5 0
    جناب وزير از جيب ما بي خبره
    • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      0 0
      آقای نماینده آیا افزایش ده درصدی حقوق کارمندان و کارگران طبق فوب خلیج‌فارس که آن هم بر اساس قیمت نفت است محاسبه و پرداخت می شود یا در بودجه 97 فقط حقوق نمایندگان مجلس و کابینه دولت طبق فوب خلیج‌فارس محاسبه می شود آیا در اثر تورم ناشی از افزایش حامل های انرژی قیمت ریال ایران هر روز کاهش نمی یابد و آیا فاصله ریال ایران به همین دلیل هر روز با فوب خلیج‌فارس فاصله بیشتری پیدا نمی کند و به همین دلیل این همسان سازی قیمت بنزین داخلی با فوب خلیج‌فارس تا آخر الزمان ادامه نمی یابد آقای نماینده دولت میگوید پولی که از این راه بدست می آورد صرف تولید و اشتغال می کند در حالی که این پول نصف نیروهایی که از شرکتها به خاطر تورم اخراج می شوند را هم پوشش نخواهد داد چرا خودمان را گول میزنیم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
    6 0
    حكايت مردم و دولت شده حكايت اين ضرب المثل كه من ميگم نره تو ميگي بدوش آقا ملت در بحران هستن همين 1000 تومن هم براشون مشكل ايجاد كرده و نميتونن زندگي كنن اونوقت آقايون ميگن جمعش 2000 تومن خدايا خودت كمك كن
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
    7 0
    شما فرضتون اینه. مطمئینا بیشتر نمیشه چون پیش بینی تون 1900 تومانه جمعاً
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
    3 1
    حاملهاي انرژي در هر دوره گران مي شوند پس باكي نيست. فقط ايكاش قسمتي از اين افزايش قيمت صرف ايجاد شغل براي اين جوانان بيكار مي شد تا نزد خانواده سر افكنده نشوند.
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
    2 0
    مشکلی نیست، شما هم حقوق مردم رو نصف میانگین جهانی کنید بعد اینطوری درفشانی کنید، هر جا به نفعشونه پای قیمت جهانی رو میکشن وسط، هر جا به ضررشونه اینجا میشه ایران