امروز 29 آذر آلوده‌ترین روز سال است. پیش از این 12 آبان و 28 آذر،‌ با شاخص 151 آلوده‌ترین روزهای سال بودند اما امروز شاخص هوای تهران به عدد 158 و هوای ناسالم برای همه رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ليلا نظری، سخنگوي شركت كنترل كيفيت هواي تهران در اين باره گفت: پايداري و سكون هواي تهران طي هفته اخير باعث شده همه آلودگي كه از اگزوز وسايل نقليه طي روزهاي اخير توليد شده بوده، در آسمان تهران انباشته شود و اين آلودگي كه از پنجشنبه 23آذر تا به امروز ادامه داشته، طي 7 روز متوالي 14 هزار تن گازها و ذرات آلاينده را در هواي پايتخت حبس كرده است.

به گفته نظري اگرچه در روزهاي اخير تردد خودروها از در منازل بصورت زوج و فرد انجام مي‌شود، اما براي آلوده شدن تهران، وسايل نقليه طي روزهاي پيش از اين، تلاش خود را انجام داده بودند. ضمن اينكه طي روزهاي اخير موتورسيكلت‌ها كه عامل 10 درصد ذرات معلق و 18درصد ساير آلاينده هاي شهر هستند نيز آزادانه تردد كرده‌اند.

شايد اين جمعه بيايد باران

همچنين «حسين شهبازي» مدير واحد پيش‌بيني شركت كنترل كيفيت هواي تهران گفت: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، با تداوم شرایط جوی پایدار طی روز جاری (چهارشنبه 29 آذر) در بیشتر ساعات روز وزش باد آرام با بزرگی بین صفر تا 2 متربرثانیه انتظار می رود.

این شرایط در روز پنجشنبه کم و بیش تداوم خواهد داشت و به تدریج از بعدازظهر بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد و برای برخی ساعات وزش باد موثر با بزرگی بین 3 تا 4 متربرثانیه پیش بینی می شود.

با تداوم این شرایط در روز جمعه، در برخی ساعات آغازین روز بارش پراکنده و خفیف باران و وزش باد موثر انتظار می رود. همچنین دما طی روزهای پایانی هفته به طور نسبی افزایش می یابد.

نتایج پیش بینی کیفیت هوا نیز نشانگر برقراری شرایط کیفی هوای ناسالم برای همه افراد جامعه در روز جاری (چهارشنبه) بوده و پیش بینی می شود تا روز پنجشنبه شرایط کیفی هوای اکثر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط ناسالم برای همه اقشار جامعه قرار داشته باشد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
    9 0
    باد باید هوا رو تمیز کنه،باران و برف باید آب بیاره پشت سد ها،مالیات رو هم دولت بگیره.ایمان دارم که منتشر نمی شه.
  • بی نام DE ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
    6 2
    استاندار محترم تهران ، تعطیل می کردید امروز را ، در روزهای عادی که ساعت مفید کاری دو سه ساعت بیشتر نیست با این آلودگی که نمی شه نفس کشید مردم سر کار نمی رفتن اتفاق خاصی نمی افتاد . مملکت هم از توسعه عقب نمی افتاد . عوضش مردم می رفتن شمال . یه کم اکسیژن به ریه هاشون می رسید . کار با اعمال شاقه حق تهرانی ها نیست . دفعه بعد با پیش بینی های بهتر زودتر مردم را بفرستید بیرون شهر
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
    3 1
    وقتی نمیتونن مدیریت کنن باید همه رو تعطیل میکردن هزینه های سلامت این اوضاع به مراتب سنگین تر از هزینه تعطیلیه