داشتن فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از موضوعاتی است که باید برای بهبود آن در جامعه، تلاش های جدی از سوی مسئولان و رسانه ها انجام گیرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش امیری، استاندار زنجان اظهار کرد: باید به این نکته توجه کرد که ارتقای فرهنگ رانندگی در کشور علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از هدررفت منابع می شود، در سلامتی مردم نیز تاثیر فراوانی دارد.
وی خواستار توسعه زیرساخت‌ های حمل و نقل در کشور شد و ادامه داد: مسئولان باید امکانات حمل و نقل عمومی را به اندازه کافی در جامعه، فراهم سازند؛ چرا که استفاده از حمل و نقل عمومی باعث کاهش هزینه‌ های سبد خانوارها، کاهش سرانه هزینه کشور و کاهش آلودگی هوا می گردد.
مقام عالی اجرایی استان، با اشاره به اینکه امروز، بخش مهمی از اشتغال کشور و دنیا وابسته به صنعت حمل و نقل است، ابراز کرد: باید با توسعه و گسترش زیرساخت ‌های حمل و نقل و هدایت مردم به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی، میزان اشتغال از طریق این حوزه را افزایش داد.
استاندار زنجان با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه ‌یافته، سرعت رانندگی در برخی جاده ‌ها، نامحدود بوده و در عین حال میزان تلفات نیز پایین است، گفت: مهم ‌ترین دلیل این امر، پذیرش و رعایت اصول و فرهنگ رانندگی توسط مردم این کشورهاست. البته نظارت ‌های الکترونیکی و اِعمال سخت ‌ترین جرایم رانندگی برای متخلفان از دلایل دیگر امنیت رانندگی در این کشورهاست.
وی حضور راهداران، پلیس و سایر نیروهای امدادی در اوضاع نامساعد جوی در جاده‌ ها را موجب احساس آرامش و اطمینان خاطر به مردم شد و گفت: با توجه به این موضوع، می توان گفت که فعالیت در این حوزه عمدتاً رنگ و بوی انسانی، عاطفی و بشر دوستانه دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =