باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: جانشین قرارگاه ثارالله گفت: ما در راستای اقدامات پیشگیرانه امنیتی و امدادرسانی تابع سپاه پاسداران هستیم.

سردار محمداسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله درباره اقدامات امدادرسانی و پیشگیرانه برای زلزله تهران اطهار کرد: از زلزله دیشب تهران اقدامات پیشگیرانه امنیتی به وسیله قرارگاه ثارالله قرار گرفته است. با توجه به اینکه مردم تهران در زمان زلزله خانه هایشان را ترک کرده و از شهر خارج شده بودند، لازم بود در جهت برقراری امنیت اقدامات پیشگیرانه را انجام می دادیم. از زمان زلزله شب گذشته تهران، ما در قرارگاه حضور پیدا کرده و نمایندگان ما نیز در ستاد بحران حضور داشتند.

سردار کوثری با تاکید براینکه ستادمدیریت بحران باید مکان هایی در جهت استقرار مشخص و به مردم اعلام کند، اضافه کرد: دست اندرکاران ستاد مدیریت بحران تدابیر لازم در جهت تامین و اقدامات پیشگیرانه را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه در راستای اقدام های پیشگیرانه امنیتی و امدادرسانی تابع سپاه پاسداران هستیم افزود: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران مکان هایی را برای استقرار مردم اعلام می کنیم. شهرداری تهران نیز باید مکان هایی را از قبل برای استقرار مردم در نظر گرفته و اعلام کند.

سردار کوثری عنوان کرد: قرارگاه ثارالله سپاه پیشنهادهای خود را به صورت مکتوب به مسئولین مدیریت بحران ارائه خواهد داد تا در کوتاه ترین زمان به فکر این مسائل بوده تا مشکلی پیش نیاید. سپاه محمدرسول الله(ص)، بسیج و سپاه سیدالشهدا(ع) در تهران به طور مستقیم با ستاد مدیریت بحران در تماس بوده و قرارگاه ثارالله سپاه در ابعاد امنیتی مسائل را دنبال می کند.

تحلیل بدون تعارف عضو فراکسیون امید از احتمال زلزله ۷ ریشتری در تهران

ایسنا نوشت:

عبدالرضا هاشمی‌زایی در خصوص زلزله دیشب، بیان کرد:‌ در بیشتر مناطق تهران بخصوص غرب و جنوب و حاشیه شرق بیشتر مردم شب را در ماشین‌ها و پارک‌ها سپری کردند. وضعیت تهران در حال حاضر عادی است ولی این نگرانی در مردم به دلیل زلزله کرمانشاه و پس لرزه‌هایی که در آن‌جا اتفاق افتاد، هنوز وجود دارد. بعضی از کارشناسان معتقدند که ۵.۲ ریشتر بیشترین قدرت این زلزله بوده و بقیه پس لرزه‌های کوچک‌تر بودند و امیدواریم همین‌طور باشد.

وی گفت: متاسفانه مردم تهران با بیش از ۱۴ و ۱۵ میلیون جمعیت همراه با جمعیتی که روزانه برای کار در تهران رفت و آمد می‌کنند جز این‌که خونسردی خود را حفظ کنند کار دیگری نمی‌توانند انجام دهند. ما فقط توکل‌مان بر خداوند است و بقیه مواردی که مطرح می‌شود فقط در حد تبلیغات و حرف است. اگر یک زلزله قوی در تهران اتفاق بیفتد امداد در تهران فلج خواهد شد و کاری نمی‌تواند انجام دهد.

وی در ادامه بیان کرد: ما باید بافت فرسوده شهر را همان‌طور که در برنامه پنج ساله آمده است نوسازی کنیم اما با توجه به وضعیت بودجه بعید می‌دانم که بتوانیم سالی ۲۰ درصد نوسازی را که در برنامه پنج ساله تکلیف شده است در طول پنج سال عملی کنیم.

این عضو کمیسیون کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: آمارهایی که به ما می‌دهند حاکی از آن است که نزدیک به پنج میلیون نفر در تهران در بافت‌های فرسوده و قدیمی زندگی می‌کنند. این موارد اقداماتی نیست که امروز بتوان به سرعت آن‌ها را انجام داد و جلوی ضایعات و مشکلات را گرفت ولی به هر حال برای اجرایی شدن آن‌ها باید گام برداشت. در درجه بعدی نیز مردم باید خونسردی خود را حفظ کنند و نیروهای نظامی و امدادی در آماده‌باش قرار گیرند که اگر خدای نکرده در تهران زلزله‌ای شدیدتر آمد بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.


دولت و نیروهای مسلح تا بازگشت شرایط عادی‌ در کنار زلزله‌زدگان حضور دارند
ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استاندار کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، نماینده کرمانشاه در مجلس، فرمانده فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب کشور، معاونین وزیر دفاع و مدیران ارشد استان کرمانشاه در سرپل ذهاب برگزار شد.

امیر حاتمی ‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این جلسه با تسلیت درگذشت جانباختگان زلزله در استان کرمانشاه اظهار داشت: نیروهای مسلح در کنار دولت از تمام ظرفیت‌ها برای امداد‌رسانی به زلزله‌زدگان به نحو مطلوب استفاده کردند. ‌در زلزله غرب کشور وحدت ملی و حضور همه‌جانبه اقشار مختلف مردم در امداد‌رسانی و یاری رساندن به مردم مناطق زلزله‌زده نمود عینی داشت.

وزیر دفاع با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری از مناطق زلزله‌زده و دستورات و تاکیدات آنها برای رسیدگی به امور زلزله‌زدگان افزود:‌‌خدمات‌رسانی مسئولان به زلزله‌زدگان با قوت ادامه دارد و تا بازگشت شرایط عادی، دولت و نیروهای مسلح در کنار زلزله‌زدگان حضور خواهند داشت. پس از این بازدید همه قوای کشور دست در دست هم دادند تا خدمات قابل توجهی به زلزله زدگان ارائه شود و در بازدی که از مناطق زلزله‌زده داشتم مردم قدردان خدمات مسئولان بعد از وقوع زلزله در کرمانشاه بودند.

‌وی با چشمگیر خواندن نقش‌آفرینی نیروهای مسلح در زلزله غرب کشور تاکید کرد: نیروهای مسلح در امداد‌رسانی‌به شکل مطلوبی عمل کردند و خدمت‌رسانی آنها تا بازسازی کامل واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده ادامه دارد.بحمدالله تاکنون اقدامات خوبی برای زلزله زدگان صورت گرفته ولی با توجه به سردی هوا باید در اسکان سریع مردم در کانکس اقدام فوری شود.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739276

برچسب‌ها