تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید بعدازظهر شنبه به مصاف هم می‌روند.

عرفان حاج بابایی؛ نمی توان جذابیت ها و حساسیت های بازی بزرگ ال‌کلاسیکو را در قالب متنی کوتاه بیان کرد. مسابقه ای که نه تنها در بر گیرنده فوتبال که حامل صدها سال تاریخ و سیاست است و نمادیست برای مبارزه همیشگی  بین استقلال طلبان کاتالان و پایتخت نشینان حامی حکومت. شاید بعضی بر این باور باشند که در قرن بیست و یک رنگ و بوی فنی و فوتبالی بازی به وجهه سیاسی-اجتماعی اش غلبه دارد اما نکته قابل توجه این جاست که این ال‌کلاسیکو، اولین تقابل دو تیم بزرگ فوتبال اسپانیا پس از برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا و سرکوب خون بار رای دهندگان توسط دولت مرکزی اسپانیاست. اتفاقاتی که تماما بر فوتبال سایه انداخته تا بار دیگر بتوان به نقش پررنگ سیاست بر مستطیل سبز اشاره کرد.

 مسابقه امروز قرار است در استادیوم سانتیاگو برنابئو و با حضور بیش از 80 هزار هوادار پر شور رئالی برگزار شود. جدول رده بندی لالیگا حکم به برتری مطلق شاگردان ارنستو والورده در تیم بارسلونا می دهد. آن ها با 11 امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید رده چهارمی صدر جدول را مال خود کرده اند.  البته نباید فراموش کرد که رئال یک بازی هم کمتر دارد و اگر بتواند بازی امروز را ببرد شاید بتواند امیدوار باشد که به صدر جدول برسد.  

دو تیم در حالی به مصاف هم می روند که بارسا به اندازه یک بیمارستان مصدوم دارد. اومتیتی،آلکاسر،دلوفئو،دمبله و آردا توران مصدومین بارسلونا هستند که به بازی عصر نمی رسند. در اردوگاه رقیب هم کریستیانو رونالدو طبق گفته رسانه ها به دلیل مصدومیتی جزیی از آمادگی 100 درصد به دور است و این قطعا می تواند خبر خوبی برای آبی اناری ها باشد.

آخرین تقابل دو تیم هم به دیدار سوپرکاپ ابتدای فصل بر می گردد که طی آن رئال مادرید موفق شد طی دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه مقتدرانه 5-1 بارسلونا را در هم بکوبد. البته رئالی ها خوب می دانند که شرایط فعلی با ابتدای فصل کاملا متفاوت است.

 شنبه بعدازظهر دو تیم از ساعت 15:30 به وقت تهران به مصاف هم می روند. این مسابقه فارغ از هرگونه تعصب و علاقه به تیمی، با کیفیت ترین و پر ستاره ترین مسابقه فوتبال جهان است. مسابقه ای که عملا پیشبینی دقیق آن غیر ممکن است چون 22 سوپر استار در زمینند که به ثانیه ای می توانند همه معادلات را برهم بزنند. شاید تنها چیزی که با اطمینان در خصوص این دیدار گفت این است که بازی امروز بدون گل نخواهد بود!

تماشای هنر رونالدو و جادوی مسی با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه یا تعویض نیست. پس شنبه ظهر، درس و دانشگاه و مدرسه و کار و چرت نیمروزی برای عشاق فوتبال ممنوع خواهد بود زیرا چکیده تاریخ فوتبال جهان در قالب شماره 7 رئال و شماره 10 بارسا در مقابل هم قرار خواهند گرفت.

شاید این ال‌کلاسیکو، آخرین ال‌کلاسیکوی عمر ما باشد. از دستش ندهیم!

 

 

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =