فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از آغاز لایروبی رودخانه مرزی آستاراچای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یونس رنجکش در حاشیه بازدید از مراحل لایروبی این رودخانه مرزی افزود: بر اساس پیگیری هایی که از سوی فرمانداری آستارا و استانداری گیلان در خصوص رفع مشکلات این رودخانه مرزی در خصوص سیلابی شدن و خسارت به مردم منطقه داشته است با موافقت دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، عملیات لایروبی آغاز شد.

وی اضافه کرد: بر اساس شواهد و نظر ساکنان منطقه، بیش از نیم قرن است که این رودخانه مرزی لایروبی نشده است و عدم لایروبی این رودخانه موجب شد تا هنگام بارندگی های شدید و جاری شدن سیل خسارات مختلفی به مردم منطقه وارد شود.
فرماندار آستارا ادامه داد: آخرین خسارات وارده به شهر مرزی آستارا در دو ماه پیش و ورود سیلاب به در داخل شهر از طریق رودخانه آستاراچای بود که پس از آن با پیگیری های جدی فرمانداری آستارا، نماینده مردم این شهرستان و استانداری گیلان کارگروه های مختلفی از سوی وزارت کشور، کمیته رودخانه های مرزی کشور، کمیسیون اصل ۹۰، وزارت امور خارجه و مرزبانی تشکیل و پیگیری‌های انجام گرفت.

وی یادآور شد: در آخرین نشستی که بین مرزبانی دو کشور در آستارا برگزار شد، موافقت لایروبی انجام گرفت و مقرر گردید چهار نقطه در طول ۳۰ کیلومتر رودخانه مرزی لایروبی انجام گیرد.
فرماندار آستارا تاکید کرد: انجام لایروبی این رودخانه مرزی نقش مهمی در پیشگیری از خسارات سیلاب های شهر دارد.
رنجکش ضمن تشکر از استاندار گیلان و سایر مسئولان در پیگیری اجرایی شدن این لایروبی اظهار امیدواری کرد: در آینده مشکلات دیگر شهرستان با همراهی سایر مسئولان و طرف شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =