تودیع و معارفه معاونان وزارت ارتباطات توسط وزیر / عکس

مراسم تودیع و معارفه معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط مهندس آذری جهرمی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمانها و شرکتهای تابعه، تودیع و معارفه معاونان وزارتخانه با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد.

هفته گذشته  طی احکامی دکتر رسول سراییان به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مرتضی براری به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان فضایی ایران،  سیدحسین دهدشتی به عنوان معاون امور دولت، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و نصرالله جهانگرد به عنوان معاون نوآوری منصوب شدند.

محمدجواد آذری جهرمی در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر و تشکر از همه کسانی که در طول چهارسال دولت یازدهم برای ترقی و توسعه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات تلاش کردند، گفت: درچهار سال ابتدای دولت روحانی شاخص های ICT رشد بی نظیری کرد که شامل افزایش پهن باند، افزایش پهنای باند، رشد شاخص های بین المللی ، تسهیل مقررات قانونگذاری، رعایت حقوق مصرف کننده، اصلاح ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌شد.


وی با اشاره به مشکلاتی از قبیل منفک شدن سازمان فضایی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از این وزارتخانه افزود: نیازمند هستیم که در بدنه وزارت ارتباطات مدیرپروری کنیم و کارها را به جوانان واگذار کنیم چراکه لازم است پوست اندازی داشته باشیم و نسل جوان کار را در دست بگیرد که به دلیل تثبیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین نبود حملات تهاجمی اکنون بهترین زمان برای این واگذاری است.


عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه همانطورکه وعده داده بودم از نیروهای تربیت شده درون وزارت ارتباطات استفاده کردم، گفت: انشاله تیم جدید با همدلی جدی و اخذ مشاوره از مدیران سابق که کنار ما هستند، استفاده از ظرفیت نیروی جوان که در احکام آنان آمده است را در دستور کار خود قرار دهند و استفاده از بانوان را همانطور که در مجلس قول دادم و به آن نیز تاجایی که می‌شد، عمل کردم؛ دنبال کنند.


بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور اظهار امیدواری کرد: انشااله مدیران جدید همانطور که وعده دادند با پاکدستی، حداکثر انرژی و تعهد به احکام بالادستی و حفظ حقوق مردم وضعیت شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات را بالا ببرند.


آذری جهرمی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات یکی از برنامه‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود که در گذشته در سه فاز شاهد اجرای بخشی از زیرساخت های آن بودیم، گفت: به برکت شورای عالی فضای مجازی، مصوبه‌ای داریم که سندی است که محور تفاهمات با همه دستگاه های نظام است و در آن تعریف شبکه ملی اطلاعات به صورت شفاف آمده و میثاقنامه ای برای اجرای شبکه ملی اطلاعات به حساب می آید.


وی با اشاره به اینکه در سه ماه گذشته آن چیزی که از شبکه ملی اطلاعات انجام شده، خاطرنشان کرد: با مرکز ملی فضای مجازی جلساتی متعددی برگزار شد و علاوه بر آن بر اساس سند تبیین الزامات، اقدامات اولویت دار این سند نیز به ما ابلاغ شد.


آذری جهرمی با بیان اینکه بالغ بر 30 پروژه باید انجام شود تا به نقطه مطلوب مشخص شده شبکه ملی اطلاعات در سند برسیم؛ گفت: شبکه ملی اطلاعات پروژه‌ای است که همه بخش‌ها درگیر آن هستند که یک مجری برای آن درنظر گرفته شده و شورای راهبری در بالای آن تشکیل شده که مسوولیت آن با وزیر ارتباطات است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حضور 5 ناظر مستقیم از افراد صاحب نظر که به صورت مستقیم بر اجرای شبکه ملی اطلاعات نظارت می‌کنند تشکیل شده که مسوولیت دبیرخانه آن با سازمان فناوری اطلاعات است. ضمن اینکه سه کمیته دسترسی، امنیت و توسعه محتوا نیز دارد که مسوولیت هر کدام از آنها برعهده ریاست یکی از سازمانهاست.


عضو کابینه دولت تدبیر و امید زمان اجرای 30 پروژه برای رسیدن به نقطه مطلوب شبکه ملی اطلاعات را بین شش ماه تا دو سال تخمین زد و اظهار کرد: بنابراین هر تفسیر یا تعریف دیگری از شبکه ملی اطلاعات از سوی هر دستگاهی برای ما قابل پذیرش نیست و باید برای همه مدیران استانی و عملیاتی به عنوان میثاقنامه باشد.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =