ایرنا نوشت: روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نوشت : درپی تسلط حوثی ها بر یمن پس از مرگ علی عبدالله صالح ، امارات وعربستان برای ایجاد ائتلاف حزب اصلاح با بقایای حزب کنگره مردمی یمن علیه انصارالله تلاش می کنند.

 روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در شماره اخیر خود در مطلبی نوشته است : ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بسیار تلاش کرد که میان گروه علی عبدالله صالح با انصارالله تفرقه ایجاد کند و براین باور بودند که با جدایی این دو گروه از هم جنگ در یمن به نفع آنها خواهد شد و قدرت انصارالله تضعیف می شود اما آنها نتوانستند از کشته شدن علی عبدالله صالح استفاده کنند.

این روزنامه می افزاید: انصارالله باقیمانده حزب صالح را تهدیدی برای خود نمی داند و صدها نفر از آنها را در حملات خود به انها بازداشت کردند.

طبق گزارش این روزنامه، عادل الشوجه یکی از رهبران حزب صالح که در حال حاضر در قاهره به سر می برد گفت که 45 نفر از رهبران حزب صالح در صنعا به سر می برند و 15 نفر از آنها تحت بازداشت اجباری هستند و در تلاش هستند تا از این شهر فرار کنند.

نیویورک تایمز نوشت: بسیاری از اعضای برجسته حزب صالح که در صنعا هستند فاقد قدرت انتقام گیری از انصارالله بوده و سعی دارند به ائتلاف عربی به سرکردگی آمریکا بپیوندند.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و محمد بن زاید ولیعهد امارات و محمد الیدومی رئیس شورای عالی حزب اصلاح در راستای استفاده از کشته شدن علی عبدالله صالح و بهره گیری از خشم عمومی در میان اعضای حزب صالح با یکدیگر دیدار کردند.
'عبدالوهاب آنسی' دبیرکل این حزب در گفت و گو با این روزنامه درباره این دیدار گفت : این دیدار مهمی بود و ولیعهد عربستان و ولیعهد امارات از وی خواسته اند یک ائتلاف با حزب کنگره مردمی یمن علیه انصارالله تشکیل دهد.

وی افزود: عربستان و امارات از حزب اصلاح یمن خواسته است تا با باقی مانده حزب مردمی یمن در صنعا یک ائتلاف برای اقدامات مشترک بر ضد انصارالله تشکیل دهند.
آنسی گفت: اما با موانع بزرگی برای ارتباط با عناصر برجسته حزب صالح در صنعا و دستیابی به اطلاعات واقعی درباره آنچه در صنعاء روی می دهد مواجه هستیم.

حزب اصلاح یکی از احزاب برحسته مخالف یمن است که امتداد اندیشه اخوان المسلمین در یمن است اما انور قرقاش وزیر دولت امارات در امور خارجی اعلام کرد که حزب اصلاح روابط خود را با جماعت اخوان المسلیمن قطع کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =