کاربران خبرآنلاین نظر دادند؛ سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین قمار است

برخی کاربران خبرآنلاین معتقدند «بیت‌کوین پشتوانه مالی و اقتصادی ندارد و سرمایه‌گذاری در این بازار قمار است. با این حساب مردم نباید سراغ آن بروند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که پول‌های دیجبتال مرزهای مفهوم در این حوزه را جابه‌جا کرده‌اند، سیاست‌گذاران ایرانی هنوز ورودی در این عرصه نداشته‌اند.

برخی پیشنهادها حکایت از آن دارد که با توجه به استقبال از بیت‌کوین و دیگر پول‌های دیجیتالی اجازه این معاملات توسط بانک مرکزی صادر شود. حال آن‌که کارشناسان زیادی هم هشدار می‌دهند که ورود به این بازار ریسک بالایی دارد. سوالی که در این میان مطرح است، این‌که آیا دولت باید شرایط خرید و فروش بیت‌کوین را فراهم کند؟

«مرتضی» یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشته است: «به نظرم باید دولت شرایط را تسهیل کنه که یه سری از کسانی که زوم کردن روی دلار، برن سمت بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند و فشار اینقدر روی دلار نباشه که هی بالا و پایین بیاد و در ضمن همون‌قدر که دلار ریسک داره، بیت‌کوین هم ریسک داره.»

«حسین» هم عنوان کرده است: «دولت نباید دخالت کنه، چون مثل بازار ارز می‌شه.»

«ایمان» تصریح کرده است: «تجربه نشان می‌دهد که هر جا دولت و بانک مرکزی دخالت کرد، نتیجه خوبی حاصل نشده است. از طرف دیگر، با بازی بیت‌کوین که هر لحظه در حال سقوط یا در حال صعود است، نمی‌توان امورات کشور را اداره کرد.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین که نام خود را «من من» عنوان کرده، نوشته است: «بیت‌کوین و اتریوم و... در اصل مثل یک کالای نرم‌افزاری هستن. فردی ابداع کرده و بعد اجازه استخراج داده و گفته اینو به عنوان پول قبول کنید و مثلا ارزش آن این‌قدر. طی سالیان گذشته طرفدار پیدا کرده تا نهایتا سال 2017 که اینطور بهش هجوم آوردن. بیت‌کوین، پول نیست، ارزش ذاتی نداره، اعتبار و پشتیبانی نداره. اینکه یک دولت بیاد به اون ارزش و اعتبار بده که احمقانه‌ترین کاره ممکنه. دولت هنر کنه ارزش و اعتبار به ریال بده، نه اینکه اعتبار دولتی برای خرید و فروش یک کالا ایجاد کنه. همین الان صدها نمونه دیگه از ارزهای رمزپایه تو دنیا هست و هر روز هم اضافه می‌شه. هر کی برای خودش یه پول دیجیتال ساخته است.»

«سینا» نیز عنوان کرده است: «من نمی‌دونم بیت‌کوین چیه، ولی هر کاری می‌کنه، زودتر، نه اینکه مثل گلدکوییست بعد از چند سال و کلی ضرر به فکر افتادن.»

کاربر دیگری متذکر شده است: «اخه نه که ما همه چیمون درسته، فقط مشکل بیت‌کوین داریم. دولت قیمت تخم‌مرغ رو کنترل کنه، هر کی بیت‌کوین می‌خواد، خودش میره می‌خره.»

«علی» هم تصریح کرده است: «بیت‌کوین هم یک پوله مثل بقیه پول‌ها. مگر ریال یا دلاری که در دست شماست، چیزی بیشتر از یک تکه کاغذه. تکه کاغذی که دولت با چاپ بیشتر اون ارزشش رو پایین میاره، دولت کنترلی روی بیت‌کوین نداره و همه چیز شفافه، تورمی هم نداره و با ساختاری مشخص به تعداد این پول اضافه میشه. اگر بیت‌کوین ناگهان رشد کرده، به خاطر بی‌ارزش شدن همین کاغذهای توی دست ماست.»

«حسین» یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشته است: «بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال در حال حاضر هندوانه دربسته هستند و معامله کردنشان ریسک بسیار بالایی دارد ولی به‌هرحال طی سالیان آینده مجبور به پذیرش و تعامل با آنها خواهیم بود. پس چه بهتر از همین الان خودمان را اماده کنیم.»

کاربر دیگری خاطرنشان کرده است: «هلند، کانادا و انگلیس رسما به مردمشون هشدار دادن که بیت‌کوین پشتوانه مالی و اقتصادی نداره و سرمایه‌گذاری روی اون فقط قماره. با این حساب مردم خودشون نباید سراغش برن.»

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    3 0
    پس ما اين همه قمارباز داشتيم و خبر نداشتيم