ایلنا نوشت: معاون پژوهشی مرکز بین‌المللی زلزله‌شناسی کشور گفت: زلزله‌ای که لحظاتی پیش تهران را لرزاند، به قدرت ٤.٢ر یشتری و در مرز استان های البرز و تهران( حوالی ملارد) رخ داده است.

محمد تاتار معاون پژوهشی مرکز بین‌المللی زلزله‌شناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با لرزش دوباره تهران که دقایقی قبل به وقوع پیوست، بیان داشت: این زمین لرزه در محل زمین لرزه چهارشنبه گذشته است.

وی تاکید کرد که این زمین لرزه ارتباطی با گسل‌های تهران ندارد.معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور زمین لرزه ۴.۲ ریشتری که دقایقی قبل مرز دو استان تهران و البرز را لرزانده بود، گفت: این زمین‌لرزه مربوط به گسل مشکین‌دشت - اشتهارد است و در ساعت ۵۴ دقیقه بامداد امروز در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داد.

مرتضی اکبرپوراظهار کرد: این زلزله از جمله پس‌لرزه‌های زمین‌لرزه ۵.۲ ریشتری هفته گذشته در تهران و البرز بود، گفت: جای نگرانی بابت این زلزله وجود ندارد و مردم نگران نباشند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه دستور سازمان مدیریت بحران دستگاه‌های امدادی در استان‌های تهران و البرز در آماده‌باش هستند، گفت: آمادگی لازم از سوی دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدماتی وجود دارد.

اکبرپور با تاکید بر اینکه شهروندان همواره باید نسبت به وقوع حوادث طبیعی هوشیار باشند، گفت: اما این معنایش ترس و وحشت مردم نیست و مردم باید آرامش خود را حفظ کنند و همانطور که گفتم این زمین‌لرزه از پس‌لرزه‌های زلزله هفته گذشته است.

مردم نترسند و نکات ایمنی را رعایت کنند

همچنین رییس ستاد بحران کشور اعام کرد: با توجه به شدت زلزله ۴.۲ ریشتری تهران بعید می‌دانیم که خسارت و تلفاتی داشته باشیم و تاکنون نیز گزارشی نشده است.

او افزود: مردم نترسند و نکات ایمنی را رعایت کنند.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی هم گفت: زلزله ۴.۲ ریشتری هیچ خسارتی در شهر تهران نداشت.

 

47237

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =