تسنیم نوشت: ستاد کل نیروهای مسلح و شورای انقلاب فرهنگی به مناسبت ۹ دی، بیانیه‌هایی صادر کردند.

ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای به مناسبت 9 دی، خروش غیرت ملت ایران در این روز را نشانه همبستگی، ولایتمداری و بصیرت انقلابی برگرفته از آموزه‌های دینی و انقلاب اسلامی دانست.

در این بیانیه با اشاره به حضور همیشه در صحنه توام با بصیرت و بیداری ملت ایران در تاریخ شکوهمند و پرافتخار انقلاب اسلامی خاطرنشان شده است: این حماسه بزرگ فصل نوینی از بصیرت و ولایتمداری ملت ایران را در یکی از حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین عرصه‌های رویارویی با دشمنان فتنه‌افروز پیش روی جهانیان گشود تا با خیال واهی و افکار پوچ به دنبال آزمودن اراده و اعتماد ایرانیان به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی نباشند، چرا که این مردم با وحدت و همبستگی عمیق در حمایت از انقلاب و لبیک به ندای رهبر فرزانه‌شان تا پای جان ایستاده‌اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حماسه 9 دی، پس از چند ماه تحرک فتنه‌آفرینان و شیطنت‌های خبیثانه داخلی و خارجی، توانست انقلاب اسلامی را از توطئه‌ای خطرناک و پیچیده که توسط کانون‌های فکری استکبار و رژیم صهیونیستی طراحی، مدیریت و هدایت می‌شد، عبور داده و با رسوایی عوامل و نیز فریب‌خوردگان بی‌بصیرت، سرفصل جدیدی در روند انقلاب و استحکام پیوند ملت و رهبری در نظام جمهوری اسلامی پدید آورد و سیلی محکم ملت ایران به نظام سلطه و عوامل داخلی و خارجی آنان بود.

این بیانیه در پایان تاکید می‌کند: بدون تردید ملت مقاوم و سرافراز ایران اسلامی همواره با تاسی به آموزه‌های ناب اسلامی و قرآن و درس‌ها و عبرت‌های عاشورایی و با پیروی از زهنمودهای داهیانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) در راه اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب ایستادگی و مقاومت کرده، آمال و آرزوهای شیطانی دشمنان و فتنه‌گران را سرکوب و اهداف پلید آنان را در نطفه خفه خواهد کرد.

بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی

مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای بزرگداشت حماسه 9 دی را گرامیداشت.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در سال 1388 و بعد از حضور شگفت‌انگیز و غرور آفرین ملت غیور و سرافراز ایران در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنان با آشوب و فتنه‌ای که به بهانه دروغ بزرگ تقلب به راه انداختند؛ هم شیرینی این پیروزی بزرگ را در کام ملت تلخ کردند و هم دشمنان عنود و کینه توز ملت ایران را در مسیر تحقق اهداف شوم‌شان طمع انداختند.

این بیانیه می‌افزاید: فاصله زمانی 22 خرداد تا 9 دی، فتنه‌گران چشم و گوش خود را بر قول سدید و سخن منطقی رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» و سایر بزرگان بستند و صم و بکم و عمی، آلت دست دشمنان انقلاب اسلامی شدند و با اقدامات آشوبگرانه خود، امنیت ملی کشور را به خطر انداختند و اگر نبود نصرت الهی و بصیرت ملت هوشیار ایران اسلامی، امروز کشورمان نیز در آتش جنگ داخلی می‌سوخت.

در پایان این بیانیه آمده است: این سرمایه اجتماعی گرانقدر می‌تواند در سایر ابعاد نیز به کار آید و این وظیفه سنگین بر دوش نخبگان علمی و فرهنگی است که ضمن تبیین ابعاد مختلف این سرمایه گرانقدر، راهکارها و خط مشی‌های استمرار این گوهر ذیقیمت را در سایر ابعاد حیات اجتماعی ملت ایران ترسیم کنند.

توجه به نقش مداحان 

همچنین مهر نوشت:

علی محمد نائینی رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی در نشست خبری اعلام برنامه‌های سالروز گرامیداشت یوم‌الله نه دی سال جاری با بیان اینکه انقلاب در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی خود قرار دارد، گفت: حوادث، تهدیدها و توطئه های مختلفی علیه نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه تجربه شد. ملت ایران با هوشمندی و اقدام موثر خود تهدیدها و فتنه‌ها را خنثی و هر روز بر استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران افزوده است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی یادآور شد: متاسفانه این فرصت را در داخل کشور، چند کاندیدای شکست خورده، احزاب، گروه های سیاسی حمایت کننده از آن کاندیداها در اختیار دشمن قرار دادند.

نائینی با تاکید بر اینکه با سرعت بین جبهه داخلی و خارجی یک ائتلاف عجیبی شکل گرفت، ادامه داد: بلافاصله جریان فتنه، همه دیرینه و سابقه‌اش تبدیل به پیاده نظام دشمن شد.

وی افزود: بنابراین فتنه ۸۸ لشکرکشی همه اردوگاه باطل علیه جبهه حق، با استفاده از همه ظرفیت‌ها و تجارب نظام سلطه و نفاق داخلی بود. دشمن در سال ۸۸ می خواست با اردوکشی خیابانی، محاسبات مسئولان نظام را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه جریان فتنه پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را به بهانه تقلب در انتخابات هدف قرار داد و منافع ملی را نادیده گرفت، گفت: فتنه گران خسارات سنگینی به نظام زدند.

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای روایت‌گری و تبیین‌ها، جلوگیری از تحریف حوادث تاریخی است، گفت: امروز با تنزل فتنه به یک اعتراض اجتماعی و مدنی و یا تبدیل فتنه که براندازی نظام بود به اختلاف سیاسی دو جریان و کاندیدا، مسئولیت تحلیل گران این عرصه را سنگین تر کرده است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی افزود: بدون تردید فتنه براندازی بود و جریان داخلی بستر آن را فراهم کرد و امروز هم خط کلی جریان داخلی فتنه تبرئه فتنه گران و تخطئه پاسخ مردم در نهم دی است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود اکید کرد: نقش برجسته عالمان دین، خطیبان جمعه و جماعات، سخنرانان، مداحان، مساجد، هیات های مذهبی و رسانه ملی و سایر صاحبان رسانه، در گسترش اقدامات تبیینی و حفظ شور و هیجان انقلابی در جامعه و حراست از پیام یوم الله نهم دی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

29216

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =