سنایی: ایران به دنبال گفت‌وگو و ایجاد ثبات در غرب آسیاست

مهدی سنایی با اشاره به روند رو به رشد روابط میان تهران و مسکو گفت: ایران به دنبال گفتگو و ایجاد ثبات در غرب آسیا است.

به گزارش صدا و سیما،«مهدي سنايي»‌ سفير کشورمان در روسيه در ديدار با «ميخائيل بوگدانوف» معاون وزير خارجه روسيه و نماينده ويژه رييس جمهور اين کشور در امور خاورميانه و آفريقا با اشاره به روند رو به رشد روابط ميان دو کشور ، گفت: ايران به دنبال گفتگو و ايجاد ثبات در غرب آسيا است.

سنايي با اشاره به مواضع کشورمان در بحران هاي سوريه و يمن خاطرنشان کرد: هيچ کس از استمرار اين بحران ها و درگيري ها سود نخواهد برد و اگر اين مسايل با همفکري و مشورت ميان کشورهاي منطقه حل نشود ، ديگران به اين منطقه طمع خواهند ورزيد.
وي تاکيد کرد: رفتار اخير رييس جمهور آمريکا در انتقال پايتخت آمريکا به قدس اشغالي سبب شد کشورهاي اسلامي در مقابله با سياست هاي آمريکا متحد شوند.

بوگدانوف هم در اين ديدار با اشاره به شرايط حساس خاورميانه بر استمرار رايزني هاي ميان دو کشور تاکيد و اظهار کرد: کنگره ملي سوريه در اواخر ژانويه 2018 در سوچي برگزار خواهد شد و کشورهاي ضامن در روند آستانه قبل از آنها با هم در اين باره ديدار و گفتگو خواهند کرد.

وي گفت: اوضاع يمن بعد از کشته شدن «علي عبدالله صالح» پيچيده شده است در عين حال بحران يمن ، راهکار نظامي ندارد بلکه بايد راهکار سياسي و گفتگوهاي يمني دنبال شود.

ميخائيل بوگدانوف معاون وزير امور خارجه روسيه و مهدي سنايي سفير ايران در روسيه درباره آماده سازي مقدمات برگزاري «‌ کنگره گفتگوي ملي سوريه » گفتگو کردند که قرار است 29 و 30 ژانويه در شهر سوچي روسيه برگزار شود.

وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه اي اعلام کرد :« دو طرف علاوه بر مسئله سوريه ، درمورد همکاري نزديک بين روسيه و ايران با توجه به نتايج نشست بين المللي آستانه (پايتخت قزاقستان) درباره سوريه به عنوان بخشي از آماده سازي مقدمات کنگره گفتگوي ملي سوريه ، به بحث و تبادل نظر پرداختند.»

در اين بيانيه آمده است بوگدانف و سنايي همچنين درباره اوضاع در خاورميانه با تاکيد بر اوضاع در سوريه و يمن گفتگو کردند. اين نشست به ابتکار طرف ايراني برگزار شد.

روسيه ، ايران و ترکيه که کشورهاي ضامن آتش بس در سوريه به شمار مي روند 22 دسامبر پس از نشست بين المللي در آستانه ، درمورد برگزاري کنگره گفتگوي ملي سوريه در تاريخ 29 و 30 ژانويه سال 2018 در شهر سوچي روسيه توافق کردند.

پيش بيني مي شود شرکت کنندگان در نشست سوچي ، درباره تدوين قانون اساسي جديد سوريه و برگزاري انتخابات براساس آن و با نظارت سازمان ملل متحد گفتگو کنند.

52311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =