استاندار لرستان گفت: قابل قبول نیست کشاورز غیربومی از منابع استان استفاده کند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سیدموسی خادمی در افتتاح همزمان آسفالت ۱۰ روستای سلسله به نمایندگی در روستای رضاآباد اظهار داشت: این شهرستان در بین دیگر شهرستان‌های استان به عنوان منطقه‌ای فرهنگی مطرح است.

وی ادامه داد: شهرستان سلسله با توجه به سبقه علمی، فرهنگی، تاریخی و نرم‌افزاری از شهرتی در سطح ملی برخوردار است.

دکتر خادمی به استعدادهای طبیعی سلسله نیز اشاره کرد و افزود: علی‌رغم پتانسیل‌های خوب منطقه در حوزه کشاورزی و گردشگری، متاسفانه سطح توسعه یافتگی لازم را ندارد و نیازمند کمک بیشتر دولت است.

استاندار لرستان ادامه داد: این شهرستان می‌تواند در سطح روستاها نیز بیش‌تر خودش را نشان دهد چراکه اکثر جمعیت آن در روستا زندگی می‌کنند؛ برای همین باید سال آینده توجه ویژه‌ای به حوزه روستایی آن داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم که دولت با محدودیت منابع روبرو است و به نظر می‌رسد بخشی از کارهای اولیه‌ای را از جمله جاده، آبرسانی، برق‌رسانی و گازکشی را در این شهرستان انجام داده است و حال خود مردم باید فعال شوند.

دکتر خادمی با بیان اینکه شرط حضور سرمایه‌گذار در این منطقه پذیرفتن او توسط مردم است، گفت: باید فضا را فراهم کنیم تا سرمایه‌گذار بومی و غیربومی در اینجا سرمایه‌گذاری کند و خود نیز اقدام به سرمایه‌گذاری‌های کوچک کنیم.

استاندار لرستان تصریح کرد: در این شهرستان به طور حتم تعداد زیادی فارغ‌التحصیل بیکار وجود دارد که دولت نیز نمی‌تواند استخدام زیادی داشته باشد، برای همین می‌بایست به سمت اشتغال و سرمایه‌گذاری برویم و از این منابع استفاده کنیم.

وی از اختصاص حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود کمتر از ده درصد توسط دولت خبر داد و بیان داشت: همچنین صندوق کارآفرینی امید فرصت خوبی است که باید از این ظرفیت‌ها جهت اشتغال‌زایی استفاده کرد.

دکتر خادمی با بیان اینکه جوانان طرح‌هایی در حوزه کشاورزی و گردشگری برای ایجاد اشتغال در منطقه تعریف کنند، ادامه داد: در این راستا دولت حمایت‌های لازم را از آنان خواهد داشت.

استاندار لرستان عنوان کرد: ما دیگر نمی‌توانیم مستقیما شغل ایجاد کنیم بنابراین خود مردم باید فعال شوند؛ قابل قبول نیست که ایستگاه پمپاژ با مساحت ۱۸۰۰ هکتار و ۲۶ میلیارد تومان اعتبار راه‌اندازی شده و در اختیار افرادی خارج از استان قرار گیرد که حتی کارگر آنان نیز غیربومی است.

وی تصریح کرد: قرار است فاز سوم طرح با ۲۰ میلیارد تومان هزینه پیگیری شود و اگر قرار باشد هر هکتار را ۵ میلیون تومان اجاره داده و در خانه بنشینید دولت چرا زحمت بکشد؟

دکتر خادمی بیان داشت: باید از این طرح‌ها درآمدزایی کرد و پول آن به سیستم اقتصاد استان برگردد که امیدواریم این مهم تحقق یابد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    0 0
    متناقض صحبت می کنند سرمایه گذار غیربومی بیاد بعد متهم به استفاده از خاک بومیان می شه خوب کی میاد