واحد مرکزی خبر:

صادرات تسلیحات روسیه به سوریه بر همکاریهای نظامی بین مسکو و تل ایو از جمله طرحهای مشترک در زمینه هواپیماهای هشدار زودهنگام " فالکون " تاثیر خواهد گذاشت .

احمد حاج علی خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی از مسکو گفت: اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به تازگی از صادرات سلاحهای روسی به سوریه ابراز نگرانی کرده و گفته است صدور سلاحهای روسی به سوریه به برقراری صلح در منطقه کمک نمی کند . زئیو الکین رئیس کمیسیون پارلمانی اسرائیل و روسیه و از مسئولان ارشد حزب لیکود به یکی از روزنامه های روسی گفت " صادرات سلاحهای روسی به سوریه ، خطری برای طرحهای همکاریهای نظامی تل آویو و مسکو از جمله بر طرح ساخت هواپیماهای فالکون و صدور آن به هند است ". از طرف دیگر بنابر اعلام منابع دولتی و رسانه ای ، اسرائیل از تحویل هواپیماهای بدون خلبان به روسیه خودداری و مذاکرات را در خصوص ساخت این هواپیماها در روسیه متوقف کرده است. ادوارد وایتینکو سردبیر نشریه نظامی آرسنال چاپ روسیه گفت " وزارت دفاع روسیه از ابتدا اعلام کرده است هدفش از خرید این هواپیماها بررسی تاکتیکهای رزمی است و نمی خواهد شبیه سازی و تولید کند".

اظهارات درباره اجرای قرارداد هواپیماهای فالکون ضد و نقیض است. یک منبع رسمی در مجتمع صنایع نظامی روسیه گفت این قرارداد در حال اجراست اما این باعث نمی شود که سازنده روسی از ساخت سامانه های مشابه دست بردارد . شماری از مقامات روس بر اهمیت فعالسازی صنایع نظامی در زمینه هواپیماهای بدون خلبان تاکید می کنند . نخستین هواپیمای بدون خلبان روسی ژوئیه آینده آزمایش خواهد شد و آغاز سال آینده نیز در ارتش به کار گرفته خواهد شد. رژیم صهیونیستی در چارچوب رقابت در بازار تسلیحات روسیه در نمایشگاه سلاحی که در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شده شرکت کرده است . وزارت دفاع قزاقستان سلاحهای اسرائیلی خریداری کرده که کپی برداری شده از سلاحهای شوروی سابق و روسیه است. قزاقستان اسرائیل را در خصوص قراردادهای تسلیحاتی به ارتکاب فساد متهم کرد. دانیل اخماتف وزیر دفاع قزاقستان گفت " طرف اسرائیلی قول داده بود اشتباهش را تصحیح کند و مشخص شد که تعدادی از سامانه های خریداری شده از اسرائیل غیر قابل استفاده است و نقص صنعتی بزرگی دارد و باید از قرارداد خارج شود ".

رسانه های قزاقستانی اعلام کردند شرکتهای اسرائیلی بیشتر از ارزش حقیقی تسلیحات فروخته شده را از آستانه گرفته اند و سلاحهای فروخته شده به این کشور نیز نیز معیوب است . خبرنگار المنار گفت رژیم صهیونیستی تنها به تحریک روسیه برای حمایت از تحریمها بر ضد ایران و انتقاد از سیاست همکاری نظامی روسیه با سوریه ودیگران بسنده نکرده و بلکه پا را فراتر از این گذاشته و با روسیه در قلب این کشور به رقابت برخاسته و به اجرای مجازاتهای یکجانبه بر ضد صنایع نظامی روسیه اقدام کرده است ".

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 74174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =