کاهش بارندگی در کشور / بارش در آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد کاهش یافته است

طبق آمار منتشره دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران میزان بارندگی در اکثر نقاط کشور نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه است که استان آذربایجان‌غربی کاهشی ۲۲ درصدی را دارد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، برطبق آمارهای منتشره دفتر مطالعات پايه منابع آب شركت مديريت منابع آب ايران وزارت نیرو، میانگین بارندگی در اکثر استان‌های کشور روندی کاهشی داشته بطوریکه این میزان در استان اصفهان ۸۹.۹ درصد، قم ۸۲.۸ درصد و چهارمحال و بختیاری ۷۵.۸ درصد بوده و استان آذربایجان‌غربی نیز کاهشی ۲۲.۲ درصدی را تجربه کرده است.

وضعیت بارندگی تجمعی حوضه های آبریز درجه ۱ کشور

وضعیت بارندگی در حوضه‌های مختلف آبریز کشور چندان مناسب نیست بطوریکه فلات مرکزی، خلیج فارس و دریای عمان و دریاچه ارومیه وضعیتی وخیم از نظر بارندگی دارند.
ادامه روند کاهشی بارش در حوضه‌های آبریز سبب ادامه خشکی دریاچه ارومیه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دریاچه‌های کشور شده است ضمن اینکه هیچ حوضه‌آبریزی از کاهش بارندگی درامان نبوده است.

بارندگی تجمعی استانها از ابتدای سال آبی تا ساعت ۱۸:۳۰ روز ۷ دي سال آبي ۹۷-۹۶

امسال میزان بارندگی در کشور نشان از یک سال خشک و کم‌بارش را نشان می‌دهد به نحوی که جز استان‌های جنوبی بوشهر، هرمزگان، فارس و سیستان و بلوچستان شاهد کاهش بارندگی در سایر استان‌های کشور هستیم که استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان و قم بیشترین کاهش بارندگی را داشته اند.
در این میان استان آذربایجان‌غربی با ۸۲.۴ میلیمتر بارندگی از ابتدای سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲.۲درصد و نسبت به میانگین بلند مدت کاهش ۲۲.۶ درصدی را داشته است.

جمعه‌ای بدون بارندگی

گزارش آخرین وضعیت بارندگی ایستگاههای مبنای وزارت نیرو نشان می‌دهد روز جمعه هشتم دی‌ماه در هیچ نقطه کشور بارندگی رخ نداده و این اتفاق در فصل زمستان نگران کننده است.

پیش‌بینی هواشناسی

سازمان هواشناسی در پیش‌بینی سه روزه هوای کشور، از احتمال بارش باران در برخی مراکز استان‌ها از روز دوشنبه خبرداده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =