سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه، با اشاره به اینکه کتابخانه ها به منزله اتاق های فکر و کانون های تفکر می باشند، گفت: با بهره گیری از ظرفیت کتابخانه ها که قادرند به عنوان اتاق های فکر، نقش اساسی در زمینه رشد فرهنگ جامعه ایفا نمایند، می توان از بسیاری از مسائل و آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، توحید سلیمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سلطانیه که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و در محل کتابخانه عمومی روستای یوسف آباد این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه خمیر مایه اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی، مسائل فرهنگی بود، اظهار کرد: تمامی برنامه ریزی ها و عملکردها در کشور باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
وی به رشد روز افزون جمعیت شهری و روستایی در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به این رشد جمعیت، باید زیرساخت ها و سرانه های مربوط به کتاب و کتابخوانی نیز در جامعه روز به روز افزایش یابد؛ به طوری که در این مسیر با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و اتخاذ راهکارهایی نظیر تبدیل فضاهای مازاد به فضاهای کتابخانه ای و آموزشی، نسبت به تحقق اهداف متعارف و توسعه متوازن، گام های اساسی برداشت.
این مقام مسئول ادامه داد: کتابخانه ها را باید به مثابه بزرگراه هایی دانست که مسیر توسعه همه جانبه جوامع از اینگونه شریان ها عبور می کند، بنابراین اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی از منظر تاثیر بر کیفیت شکل گیری زیرساخت های توسعه ای و چگونگی رشد جوامع، دو چندان می شود.
سلیمی یکی از تاکیدات دینی و مذهبی را اهمیت توجه به امر مطالعه و تفکر دانست و افزود: با نگاهی به آیات و روایات دینی، می توان شاهد اهمیت و ضرورت افزایش علم و آگاهی روز افزون در جامعه بود.
سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه با تاکید بر اینکه باید در راستای بهسازی فضاهای کتابخانه های روستایی، از ظرفیت اعتبارات فرهنگی دهیاری ها به صورت بهینه استفاده شود، گفت: با بهره گیری از ظرفیت خیرین کتابخانه ساز و همچنین با اتخاذ سیاست های منتهی به افزایش عضو گیری در کتابخانه ها، می توان در جهت افزایش سرانه مطالعه کتاب در روستاها، گام های موثری برداشت.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =