۰ نفر
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
یادواره 235 شهید ورزشکار لرستانی

صبح امروز یادواره 235 شهید ورزشکار لرستانی در سالن همایشات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، این یادواره با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان، سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، جهاد کشاورزی استان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم‌آباد، اداره‌کل کتابخانه‌های استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.

در این یادواره سردار آذرنوش فرمانده بسیج ورزشکاران کشور گفت: کشور ما مفتخر به داشتن پنج هزار شهید ورزشکار دارای مقام استانی و جهانی ست که ویژگی برجسته زندگی این عزیزان والامقام این است؛ که یک ورزشکار سالهای متمادی برای رسیدن به هدفی که نهایتا رفتن روی سکو و کسب مدال قهرمانی ست تلاش می کند، حال اینکه اینان درکنار جان از مدال و قهرمان نیز گذشتند وپیروزی کشور در دفاع از دین و ناموس و ارزشهای اسلامی را قهرمانی واقعی می دانستند.

سردار آذرنوش دومین ویژگی بارز این دسته از شهدا را بحث تشخیص به موقع زمان در اطاعت از رهبرشان عنوان کرد و افزود:این شهیدان والامقام اطاعت از حضرت امام(ره) را واجب تر از مدال قهرمانی و هر چیز دیگری می دانستند زیرا حضرت امام دفاع از ناموس،کشور و دین در مقابل کشور بعثی را واجبتر از هر چیزی اعلام کرد و آنان نیز پذیرفتند.

وی در ادامه گفت: پنج هزار شهید دفاع مقدس و 120 شهید مدافع حرم داریم که باید دست به دست هم دهیم تا راه، منش و راه و رسم این پنج هزار شهید فراموش نشود.

در پایان این همایش کتاب «دروازبانان بهشت» با محتوای شعر، و کتاب دیگری شامل زندگی نامه و وصیت‌نامه شهدای ورزشکار، که چاپ شده‌اند، نیز توسط مسئولین استانی و کشوری رونمایی شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =