جمعی از کارشناسان فوتبال جزیره 7 دلیل را برشمرده‌اند که بر مبنای آن ماتادورها، در پایان مسابقه امشب با جام جهانی در ورزشگاه دور افتخار خواهند زد.

سعید یوسفی/ دیدار فینال جام جهانی 2010 امشب در حالی برگزار می‌شود که دو تیم اسپانیا و هلند سعی دارند برای نخستین بار در تاریخ ، جام جهانی را تصاحب کنند. هلندی‌ها تاکنون دوبار در فینال مغلوب حریفانشان شده‌اند و در مقابل این اولین باری است که اسپانیا در فینال حاضر می‌ شود. برنده مسابقه نهایی می‌تواند هشتمین کشوری باشد که جام قهرمانی جهان را بالای سر می‌برد. تقابل نظم هلندی‌ها با تیکی تاکای اسپانیا می‌تواند صحنه‌های بدیعی را در مسابقه امشب به‌وجود آورد. پیش بینی اینکه کدام تیم فاتح جام نوزدهم خواهد شد کار بسیار دشواری است اما جمعی  از کارشناسان فوتبال جزیره 7 دلیل را برشمرده‌اند که بر مبنای آن ماتادورها، در پایان مسابقه امشب با جام جهانی در ورزشگاه دور افتخار خواهند زد.

1- داوید ویا

ویا بازیکنی است که تا این مرحله 5 گل تاثیرگذار برای اسپانیا به ثمر رسانده است و تلاش می‌کند تا عنوان آقای گلی این مسابقات را نیز بدست آورد، بخصوص حالا که وسلی اشنایدر هلندی را هم سایه به سایه خود می‌بیند. ویا بازیکنی بسیار تیزهوش و فرصت طلب است که حضورش در نوک پیکان خط حمله اسپانیا لرزه بر اندام مدافعین هر تیمی می‌اندازد.

2- خط هافبک جادویی اسپانیا

فقط کافی است نگاهی به این اسامی بیندازید. ژاوی، آندرس اینیستا، ژابی آلونسو. سه بازیکن خوش تکنیک، با هوش و کاملاً تاکتیک‌پذیر که در بالاترین سطح آمادگی در این تورنمنت قرار داشته‌اند. این سه بازیکن با یکدیگر بسیار هماهنگ هستند.  وجود چنین بازیکنانی مهم‌ترین دلیل حضور اسپانیا در فینال مسابقات است. با وجود چنین خط هافبکی در هر لحظه امکان خلق یک موقعیت گل برای مهاجمین اسپانیا وجود دارد.

3- گوش‌های با استعداد

بدون شک اسپانیا با استعدادترین بازیکنان را در این جام داشته است. اسپانیایی‌ها در هر پستی بازیکنی با کلاس جهانی دارند که قابلیت بالایی برای بازی گروهی از خود نشان داده‌اند. پدرو گوش چپ جوان تیم بارسلونا یکی از این بازیکنان است که توانایی بازی در هر دو جناح چپ و راست زمین را دارد.

4- یک دفاع مستحکم

سرخیو راموس، جرار پیکه، کارلس پویول و خوآن کاپدویا چهار مدافع اصلی تیم ملی اسپانیا هستند. بازیکنانی که  در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی جهان در حال بازی هستند. آنها در کنار یکدیگر یکی از مستحکم‌ترین خطوط دفاعی جهان را برای اسپانیا ساخته‌اند. ماتادورها از بازی برابر شیلی در مرحله گروهی تاکنون گلی دریافت نکرده‌اند.

5- ایکر کاسیاس

برای فتح جام جهانی شما همیشه باید یک دروازه‌بان خوب داشته باشید. داشتن یک سنگربان مطمئن آرزوی همه تیم‌های حاضر در چنین تورنمنت‌هایی است. اسپانیایی‌ها در درون دروازه کاسیاس را دارند. بازیکنی که تا به اینجا تنها دوگل دریافت کرده است. او که سالهای سال است از دروازه رئال مادرید در کوران رقابتهای لا لیگا حفاظت می‌کند، از آن مسابقات تجارب گران‌بهایی را کسب کرده که در مواقع حساس مثل بازی برابر پاراگوئه می‌تواند به کار اسپانیا بیاید. با وجود کاسیاس در درون دروازه، رسیدن به گل در برابر اسپانیا کار واقعاً دشواری است.

6- قابلیت بالای حفظ توپ

آمارها نشان می‌دهند اسپانیایی‌ها در این دوره همواره بیش از رقبایشان صاحب توپ بوده‌اند. این اتفاق در همه مسابقات اسپانیا حتی در بازی برابر سوئیس هم افتاده است. ماتادورها با حفظ توپ و ارائه یک بازی با حوصله حملاتشان را روی دروازه حریفانشان ترتیب می‌دهند. آنها آنقدر در میانه میدان توپ را بین بازیکنانشان رد و بدل می‌کنند تا یک موقعیت مناسب برای گلزنی فراهم شود.

7- نوبتی هم باشد این بار نوبت اسپانیاست

در طول این تورنمنت همه رسانه‌ها و فوتبال دوستان به این نتیجه رسیده‌اند که این بار دیگر نوبت اسپانیاست که فاتح جام شود. ماتادورها که جز یک مقام چهارمی در سال 1950 افتخار دیگری در مسابقات جهانی ندارند حالا پس از 60 سال به فینال مسابقات رسیده‌اند. با این بازیکنان مستعد اگر آنها امسال نتوانند جام را فتح کنند شک نداشته باشید هرگز نخواهند توانست این کار را انجام دهند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 74271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
    0 0
    قطعا همین طوره!
  • علی IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
    0 0
    برو بابا!
  • بدون نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
    0 0
    اينقدر همه مي گويند اسپاتيا كه من مطمئن شدم هلند بازي رو مي بره!
  • احمد IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
    0 0
    تیم اسپانیا و بارسلون اصلا دفاع وسط های خوبی ندارد. فقط به لطف مالکیت بالای توپ است که ضعف دفاع اسپانیا و بارسلون نمایان نمیشود .
  • کاوسی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
    0 0
    به نام خدااینجانب نه از روی پیش بینی بلکه با تحلیل دقیق وبررسی تمام جوانب اعلام می کنم برنده بازی فینال تیمی غیر ازهلند نخواه بود.لطفا پیام مرا درج کنید
  • بدون نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
    0 0
    8-پیش بینی اختاپوس آلمانی طبق پیش بینی این موجود جنجالی اسپانیا در فینال هلند را شکست خواهد داد
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
    0 0
    جوجه رو آخر پاييز مي شمارند
  • habib IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
    0 0
    هلند بایک بازیسازی عالی و ضد حملات بادو گل قهرمانه !
  • پوریا IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
    0 0
    هلند رو دست کم گرفتید
  • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
    0 0
    تيتر روزنامه هاي فردا: هلند زير پاي ماتادور ها له شد
  • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
    0 0
    من مطمئن هستم که هلپانیا قهرمان می شه .در ضمن کامرانی فر بهترین کمک داور جهان است و ما از همه مردم دنیا بیشتر افتخار کردیم چون کامرانی فر خیلی با اقتدار پرچم را بالا می برد طوری که هیچ کمک داور دیگری نمی توانست این کار را انجام بدهد . پس نتیجه می گیریم که قهرمان اصلی جام ما ایرانی ها هستیم .
  • دانیال روزبه IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
    0 0
    هلند قهرمان میشه... خدا میدونه که حقشه... به لطف یزدان و بچه ها... هلند قهرمان میشه ... هلند قهرمان میشه... حالا همه با هم... هلند قهرمان میش...
  • بهزاد IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
    0 0
    اسپانیا قهرمانه ، شک نکن!!!!!!!!
  • احسان IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۰
    0 0
    احمداقا فوتبال بلد نیستی اگر میبینی که در بعضی مواقه دفاع ی اسپانیا جامی مونه به خاطره اینه که زیاد توحمله شرکت می کنند