خانه ملت به نقل از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نوشت:بی توجهی به مدیریت بازار ارز، دستاورد دولت در تک رقمی شدن نرخ تورم را با چالش روبرو می کند.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی ، درباره وضعیت بازار ارز گفت:زمانی که در تمامی کشورها تنش یا اغتشاشات های اجتماعی اتفاق می افتد اقتصاد کشورها متاثر می شود. تنش یا اغتشاشات های اجتماعی، فضای ریسکی در حوزه فعالیت های اقتصادی ایجاد و به نوسانات در بخش های مختلف منتهی می شود که قیمت برخی کالاها را افزایش و برخی را نیز کاهش می دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:التهابات اجتماعی باعث ایجاد فضای روانی در بازار ارز شد و سوداگران بازار ارز نیز بیشترین سوء استفاده را داشتند.

پورابراهیمی افزود:عدم اطلاع رسانی بانک مرکزی درخصوص نوسانات بازار ارز باعث رونق سوداگری در بازار ارز می شود، بنابراین باید بانک مرکزی با شفافیت به مردم اطلاع رسانی و بازار را بصورت فعال تر مدیریت کند.

وی با بیان اینکه در برخی کشورهای اروپایی نیز درگیری های اجتماعی وجود دارد و مردم دستگیر می شوند، گفت:نباید برخی اغتشاشات های اجتماعی که گاهی اتفاق می افتد بازارها را تحت تاثیر قرار دهد چرا که این موضوعات گذرا است.

پورابراهیمی داورانی با بیان اینکه پیش بینی می شود بانک مرکزی بتواند بازار ارز را کنترل کند، افزود:نقش بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز در روزهای گذشته پررنگ نبوده است.

وی ادامه داد: موضوع افزایش درآمدهای دولت از محل تغییرات قیمت ارز به نفع دولت و اقتصاد نیست و مجلس و دولت در این خصوص نگاه مشترک دارند. دولت در پی افزایش نرخ ارز نیست چرا که دولت خود مصرف کننده ارز بوده  و رشد قیمت ها باعث تحمیل هزینه ها و افزایش تورم می شود و دستاورد دولت در تک رقمی شدن نرخ تورم را با چالش روبرو می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظارات تغییر نرخ ارز از نوسانات ارز بدتر است، یادآور شد:ثبات نسبی بازار ارز در چند سال گذشته وجود داشته و بانک مرکزی با اعمال سیاست های مناسب و مدیریت می تواند ثبات نسبی را در بازار بوجود آورد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تقی A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    3 0
    مسبب همه گرانی نرخ ارزها در ایران خود بانک مرکزی است