مهر نوشت:عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حساب مردم عزیز و مطالبات آنان با اغتشاشگران جداست و در این روزها آمریکا و اسرائیل خوشحال شدند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز، شانزدهم دی ماه با حضور اکثریت اعضا، تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه، آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به حوادث روزهای گذشته گفت: حساب مردم عزیز و مطالبات آنان با اغتشاشگران جداست و در این روزها آمریکا و اسرائیل خوشحال شدند.

وی تصریح کرد: آنها فکر کردند می‌توانند با سوءاستفاده از مطالبات عمومی هر غلطی بکنند، غافل از آنکه انقلاب نور خداست و از این رفتارها آسیب نمی‌بیند. انقلاب که تحقق حق است، به مثابه، شجره‌ی طیبه‌ای است که در قرآن آمده و بحمدلله دشمنان باز هم مأیوس شدند.

وی با تشکر از حضور به هنگام و حماسی مردم بصیر کشور که موجب یأس و ناامیدی دشمنان انقلاب شده است، تأکید کرد: با این وجود نباید از کید دشمنان غافل باشیم، چرا که دشمنان دست از دشمنی و شیطنت نخواهند کشید و ما اگر در درون مستحکم باشیم، دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی بکند. باید مراقب باشیم که در درون آسیبی به وجود نیاید.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه بار مسئولیت کارگزاران نظام بسیار سنگین است، گفت: مسئولان باید به مسئولیت، به عنوان امانت نگاه کنند و حقیقتاً به فکر حل مشکلات و تأمین آسایش و رفاه مردم باشند.

وی با بیان اینکه ارتباط متقابل مردم و مسئولان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: باید سازوکار مراجعه مردم به مسئولان برای رفع مشکلاتشان به گونه‌ای که مردم بتوانند مسائل و مشکلاتشان را با مسئولان مربوطه به راحتی مطرح نمایند، بازتعریف و طراحی شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: حقیقتاً مردم ما، مردم بسیار خوبی هستند، همچنان که در همین روزهای اخیر با حضور حماسی، چشم دشمنان را کور کردند. اما در مقابل، ما مسئولان هم باید به وظیفه خود عمل کنیم و قدردان مردم عزیزمان باشیم. باید همه تلاش‌ها برای رفع معضلاتی نظیر اقتصاد، گرانی، بیکاری و اعتیاد بکار گرفته شود.

ناصر ایمانی: مطرح کردن استعفای رئیس جمهور قطعا در امتداد جریان اغتشاشگران است

جماران نوشت:

یک فعال سیاسی اصولگرا با تأکید بر اینکه مطرح کردن استعفای رئیس جمهور قطعا در امتداد جریان اغتشاشگران است، گفت: همه جریان های سیاسی دولت فعلی را به عنوان دولت قانونی کشور به رسمیت می شناسند و موظفند که از آن حمایت کنند و هیچ اقدامی که موجب تضعیف یا تخریب دولت شود را انجام ندهند.

ناصر ایمانی در مورد منشأ اعتراضات اخیر اظهار کرد: به نظر می رسد انگیزه های اولیه ای که این افراد را به خیابان ها کشاند، اقتصادی و اجتماعی و مسائلی مثل بیکاری بوده که اگر آنها حل می شد شاید اساسا انگیزه ای برای آمدن به خیابان و اغتشاش نداشتند. ولی خواسته های افرادی که بعدا به خیابان آمدند، اساسا خارج از چارچوب نظام بود. درخواست هر تظاهرکننده ای را از شعارهای او متوجه می شوند. شعارهای این افراد عمدتا سیاسی و علیه نظام بود. آنها هیچ گونه شعارهای اقتصادی سر ندادند و شعارهای عموم آنها حتی علیه دولت و یا جناح خاصی هم نبود و خودشان به صراحت هم اعلام می کردند که جناحی نیستند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: علی رغم اینکه ممکن است مردم انتقادات و اعتراضاتی هم به حکومت داشته باشند، در گذشته هم همین طور بوده و در همه کشورهای دنیا هم همین طور است، اما اصل نظام سیاسی را قبول دارند و اگر مردم بخواهند اعتراضی داشته باشند نوع آن را با این اغتشاشات متفاوت می دانند و اجمالا مردم قبول دارند که این افراد، مستقیم یا غیر مستقیم، دارند به خط دشمنان جمهوری اسلامی کمک می کنند. به همین دلیل حضور مردم در خیابان ها لازم است. اگرچه تعداد اغتشاشگران روزهای اخیر نسبت به کل مردم کشور به قدری ضعیف بود که اصلا نمی شود اسم آنها را مردم گذاشت. اما لازم است مردم هم نظر خودشان را نسبت به حوادث اخیری که در کشورشان اتفاق افتاده اعلام کنند.

وی در مورد مطرح شدن استعفای رئیس جمهور توسط برخی افراد، اظهار کرد: من شکی ندارم که مطرح کردن این موارد قطعا در امتداد جریان اغتشاشگران است و برای این است که نشان دهد نظام جمهوری اسلامی در نقطه ضعف افتاد؛ تا حدی که استعفای رئیس جمهور مطرح شده است. دوم اینکه استعفای آقای روحانی را به ضرر منافع ملی کشور می دانم. آقای روحانی رئیس جمهور قانونی کشور هستند و باید با قدرت و قوت کار خودشان را ادامه دهند و همه جریان های سیاسی، نهادها و دستگاه های حکومتی موظف هستند که کاملا از ایشان حمایت کنند تا دولت با قوت کار خودش را ادامه دهد. هیچ اتفاقی نیفتاده که حتی یک مدیرکل وزارتخانه هم بخواهد استعفا دهد. دولت با قدرت به کار خود ادامه می دهد و مورد حمایت همه مردم و جریان های سیاسی هم هست. حتی جریانی که اسم خودش را منتقد دولت گذاشته موظفند که کاملا از این دولت حمایت کنند تا دولت بتواند با قوت کار خودش را ادامه دهد.

ایمانی با تأکید بر اینکه انتقاد کردن با تخریب دو موضوع کاملا جدا است، گفت: الآن جریان طرفدار دولت هم به دولت انتقاد دارد. انتقاد داشتن به معنای این نیست که ما اساسا وجود آن دولت یا نهاد را قبول نداریم یا نمی خواهیم که باشد. انتقاد یعنی اینکه ما فکر می کنیم شما در قسمتی از کارتان ایرادی دارید و بهتر است که اصلاح کنید.

وی تأکید کرد: همه جریان های سیاسی دولت فعلی را به عنوان دولت قانونی کشور به رسمیت می شناسند و موظفند که از آن حمایت کنند و هیچ اقدامی که موجب تضعیف یا تخریب دولت شود را انجام ندهند. انتقاد سرجای خودش باقی و خیلی هم لازم و مفید است؛ هر دولتی حتما باید منتقدی داشته باشد که راه های اشتباه آن را نمایان کند. همچنان که در دولت قبل هم یک جریان سیاسی، که الآن طرفدار دولت است، منتقد دولت بود ولی به این معنا نبود که خواستار ساقط شدن آن است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه اگر مردم به صحنه بیایند این افراد را بیرون می ریزند، گفت: حرف آقای رئیس جمهور یک حرف کلی بود. اتفاقا ایشان جملات تندی علیه اغتشاش گران داشتند؛ برای اینکه آنها کارهای خارج از چارچوب قانون انجام می دادند و اموال عمومی را تخریب می کردند. ما هیچ موقع این رفتارها را به رسمیت نمی شناسیم و رئیس جمهور کشور هم هیچ موقع به رسمیت نمی شناسد. فرمایش ایشان این بود که باید به حرف، مطالبات و خواسته های مردم توجه کنیم؛ نه اینکه به حرف های این افراد توجه کنیم. چون اساسا حرف های آنها فراحاکمیتی بود.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد راهکار شنیده شدن مطالبات مردم گفت: این موضوع راهکارهای دراز مدت دارد. بخشی از آن بر می گردد به اینکه مسئولان مربوط در همه سطوح، صادقانه با مردم صحبت کنند و برنامه های خودشان را صادقانه به مردم بگویند و اگر در جایی اشتباه کرده اند، اعتراف کنند که ما اشتباه کردیم. یعنی در میان مردم باشند و بفهمند که مردم چه مشکلاتی دارند. از این طریق ها مسئولان با مردم نزدیک تر می شوند. از طرف دیگر توصیه من این است که وزارت کشور در آینده، بیشتر مجوزهای برگزاری تظاهرات ها را برای کسانی که می خواهند صادر کند و اجازه دهد کسانی که می خواهند در چارچوب قانون تظاهرات خودشان را انجام دهند.

ایمانی ادامه داد: این کار نه تنها اشکالی ندارد بلکه بسیار برای کشور مفید است. متأسفانه وزارت کشورهای ما در طی 20 سال گذشته، برای صدور مجوز تظاهرات ها و اعتراض ها و گردهمایی مقداری سختگیری می کنند. قبل از چالش های سال های اخیر هم همین طور بوده است. یعنی در 20 سال گذشته متأسفانه دست وزیران کشور ما برای صدور مجوز روی کاغذ نمی رود و یا اینکه برای آنها خیلی سخت است. در آینده می توانند به تجمعات کسانی که اعتراض دارند، مثلا در چند وقت گذشته مالباختگان مؤسسات مالی اعتراض داشتند، به آنها در چارچوب قانون مجوز دهند تا در یک مکان خاص اعتراض خود را بگویند و حرف هایشان را بزنند.

وی با اشاره به مواردی که راهپیمایی مردم به برون رفت از چالش های سیاسی کمک کرده است، تأکید کرد: اولا مدل اغتشاشات چند روز گذشته با 88 و خواسته های 88 متفاوت بود و اتفاقا هر دو جریان سیاسی کشور هم در این موضوع متفق القول هستند که باید با این اغتشاشات برخورد کرد. یعنی هیچ کدام از جناح های سیاسی این اعتراضات را به رسمیت نمی شناسند. نه اینکه اعتراضات مردمی را به رسمیت نمی شناسند، این مدل که حرف های خارج از حاکمیت می زد و اغتشاش می کرد را چهره های مؤثر هر دو جناح سیاسی کشور محکوم کردند و قبول ندارند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: اینکه مردم راهپیمایی کردند، در واقع پاسخی به خارجی ها بود. چون در چند روز گذشته به طور بی سابقه ای آنها از اغتشاش گران حمایت می کردند. یعنی در طول سی و هشت سال پس از پیروزی انقلاب ما بعضا از این درگیری های داخلی داشتیم و واکنش های کشورهای بالأخص غربی را هم دیده ایم، اما این چند روزه به طور عجیبی از اقدامات انجام گرفته حمایت می کنند. برای این خط تبلیغاتی خارجی ها لازم است با همان روشی که آنها استفاده کردند و اغتشاشگرانی را به خیابان فرستادند، ما هم باید با حضور مردمی پاسخ آنها را بدهیم؛ نه صرفا نیروی انتظامی.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش DE ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    3 0
    مشگل شما انه كه كلا از تجمع مردم ميترسيد و هر تظاهراتي را اقتشاش ميناميد