ضرغامی در رشت: حمایت مردم از انقلاب دلیلی بر حمایت از عملکرد مسئولین نیست

شامگاه روز دوشنبه ۱۶ دی ماه ۹۶ مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات،خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و تحلیلی ملی با موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی به میزبانی بسیج رسانه ای گیلان در سالن شهدا ناجا رشت برگزار شد.

مهمان ویژه این مراسم عزت الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی بود.همچنین فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس شورای شهر رشت و چند تن از اعضای شورا و جمعی از نخبگان و چهره های فعال سیاسی و اجتماعی استان نیز حضور داشتند.

عزت الله ضرغامی شنبه شب در مراسم اختتامیه با ابراز خوشحالی از حضور در این جمع گفت: خبرنگاری و کار رسانه شغل نیست بلکه آرمان و اعتقاد و عشق و علاقه‌ای خاص است. حسب حضور در هر کاری نیازمند درآمد است و کلاً در حوزه خبرنگاری هرگز به آنچه شایستگی آن را داشتند نرسیدند که از مظلومیت خبرنگاران است. وی ادامه داد: کار رسانه‌ای کار کارمندی نیست که دچار روزمرگی شود و در بسیاری رسانه‌های حکومتی نسبت به خبرنگاران آزاد و علاقه‌مند شاهد هدر رفت بودجه و منابع هستیم که دارای جذب حداقلی هستند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور و محدودیت برای تلگرام ابراز داشت: برخی اینچنین تبلیغات می کنند که از پیام رسان های داخلی، همه حرف ها و گفته ها رصد می شود اما اینطور نیست، اصلا این کار صورت نمی گیرد؛ مگر همه تلفن ها شنود و یا پیامک ها کنترل می شوند؟ وی در این زمینه بیان داشت: لازم است رئیس جمهوری بر حسب قانون حقوق شهروندی، اطمینان دهد که در صورت راه اندازی پیام رسان داخلی مورد حمایت دولت، حتما حریم خصوصی افراد محفوظ می ماند.

ضرغامی با اشاره به وجود ظرفیت هایی بسیار در داخل کشور و ضرورت توجه به آنها گفت: باید شرایط و امکانات را برای فعالیت پیام رسان های داخلی فراهم کنیم.

ضرغامی با اشاره به ضرورت رصد گروه های تروریستی، این مهم را در راستای تامین امنیت ملی عنوان و اضافه کرد: فیلترینگ به معنای حرفی را نگفتن و سانسور کردن نیست و اصلاً ما فیلتر، سانسور و پالایش گسترده نداریم و طی سال های اخیر، در برخی کانال ها که علیه نظام اسلامی حرفی زده می شود، مگر کسی برای اینها مشکل ایجاد کرد؟
وی دعوت به آشوب و خشونت ورزی را خلاف قوانین بین المللی دانست و ادامه داد: مشاهده کردید مدیر مجموعه تلگرام، حاضر شد ۴۰ میلیون مخاطب خود را از دست بدهد ولی مأموریتش که همان قطع نشدن کانال ترویج دهنده خشونت بود، را انجام دهد.

ضرغامی با اذعان به اینکه ما نیروی ضد شورش نداریم و همین نیروهای انتظامی و مأموران کلانتری توانست فتنه اخیر را با کمک مردم جمع کند تصریح کرد: براساس گزارشی که ناجا داد، انصافا نیروی انتظامی در این گستره وسیع، بسیار زحمت کشید و توانست با امکانات اندک خود، آرامش را برقرار کند و شرایط به گونه ای نشد که مثلا نیروهای سپاه به میدان بیایند.
ضرغامی با اشاره به وجود استثنائاتی و لزوم چشم پوشیدن از این استثنائات گفت: اهانت های زیادی به مأموران ناجا شد، سنگ پرانی های زیادی صورت گرفت ولی آنان با سعه صدر و عمل به دستورالعمل مشخص، بهانه به دشمن ندادند.
وی در خاتمه سخنانش با اشاره به تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در مورد نا آرامی های اخیر به اصرار و میانداری دولت ایالات متحده گفت: همه دیدید که آمریکا که تقاضای جلسه اضطراری کرده بود، مفتضح شد.

ضرغامی با اشاره به مبدای تحولات و اعتراضات مردم با اشاره به مشکلات اقتصادی بیان داشت: مردم به معنای واقعی انقلاب را برای خود می‌دانند و پاسدار آن خواهند بود. ولی همین مردم می‌گویند که ما انقلاب را قبول داریم اما دلیل نمی‌شود که از عملکرد مسئولان نیز رضایت داشته و اعلام خرسندی کنیم.

همچنین در ابتدای مراسم محسن جعفری رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان و قائم مقام این جشنواره با گرامیداشت ارواح مطهر شهداء به خصوص شهداء بسیج رسانه استان گیلان به تشریح عملکرد بسیج رسانه گیلان پرداخت.وی گفت:برگزاری دوره های سواد رسانه ای در رده های سنی ۶ تا ۵۰ سال برای ۱۲۶۵۰ نفر در سال ۹۶،برای اولین بار در استان گیلان اعزام ۴۵ خبرنگار برای مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و تولید و نشر بیش از ۳۲۰۰ خبر و گزارش و عکس،برگزاری دوره های آموزشی گزارش تصویری خبرنگاری و مقدماتی و حرفه ای اینفوگرافیک قانون مطبوعات فن مصاحبه گزارش نویسی در مجموع به تعداد ۳۹۶ خبرنگار،برگزاری گزینش علمی ۳۲ خبرنگار گیلانی برای شرکت در دوره تربیت مربی روزنامه نگاری برای اولین بار در سطح استان های کشور،برگزاری نخستین یادواره شهداء بسیج رسانه استان گیلان در مهدیه رشت با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر و چندین فعالیت دیگر از جمله فعالیت های بسیج رسانه گیلان در سال جاری بود.

جعفری همچنین این نکته را حائز اهمیت دانست که تا کنون بیش از ۸۳۰۰۰ خبر در رسانه های گیلان در سال جاری منتشر شده که حدود ۱۷ درصد اخبار منتشره و تولیدی،۳۶ درصد پوششی،۲۴درصد دریافتی ،و ۲۳ درصد گزارش تصویری و یادداشت و تحلیل بوده است.وی همچنین با بیان اینکه استان گیلان پتانسیل های بسیار بالایی در حوزه رسانه به دور از نگاه و خط و مرزهای سیاسی دارد خطاب به نمایندگان و مسئولان دولتی اظهار داست:نیاز است تا تعیین تکلیف قانون جامع رسانه در دولت و مجلس صورت گیرد و نقصان هایی که در بهره مندی رسانه های مجازی دارای مجوز ازیارانه های رسانه ای،همجنین سازناندهی بیمه اصحاب رسانه استان و تشکیل صندوق ویژه خدماتی،تسهیل در ادامه تحصیل اصحاب رسانه در رشته های تخصصی خبرنگاری و ارتباطات و چندین موضوع کوچک و بزرگ دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

وی درباره این جشنواره نیز بیان داشت: بخشهای مختلف این جشنواره عبارتند از:سرمقاله،خبر،گزارش،یادداشت،عکس،تصویر چند رسانه ای و مصاحبه و تیتر و همچنین بخش ویژه شهر خلاق و اقتصاد پیادار می باشد که با مشارکت شهرداری و شورای شهر رشت انجام پذیرفت.

در پایان این مراسم از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری - تحلیلی با موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی تجلیل شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =